Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe lens aanschaffen

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ben nog altijd zeer tevreden van de EF-S 17-55 f:2.8.
    Heb hem hier al een paar keer onder de €400 te koop gezien, doen !

    (niet moeilijk nu de ene helft hier een FF heeft gekocht en de anderen aan hun derde systeemcamera zitten )
    Is die opmerking tussen de haakjes aan mijn adres bedoeld?
    Ter inlichting: mijn 5D heb ik sinds 2008 en de X-T1 was mijn eerste systeemcamera en gebruik ik nog steeds en heb er een X-E2s bijgekocht.
    Van camera wisselen gebeurt bij mij zelden, van lens veranderen doe ik wel meer.
    Ik wou eigenlijk mijn 5D verkopen en kreeg er nog € 100,00 voor, schandalig weinig en heb hem tenslotte maar gehouden.
    Om lichter op pad te gaan heb ik dan maar Fuji gekocht.
    Voor mijn doel is de 5D nog steeds voldoende en het is en blijft een degelijke en heel goede camera.
    Lenzen zijn andere koek een andere coating kan de lens al veranderen, een ander element heet al een ander beeld.

    Die 17-55 is zeer zeker een goede lens en op een crop uitstekend voor landschappen maar voor minder dan € 400,00 heb ze hier nog niet zien passeren.
    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe lens aanschaffen

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Is die opmerking tussen de haakjes aan mijn adres bedoeld?
      .
      Hoegenaamd niet.

      Enkel de vaststelling (door jou bevestigd) dat door het snel dumpen van materiaal de tweedehandsprijzen niet meer zijn zoals vroeger.

      Ik wil hier ook de dikwijls verkondigde stelling dat lenzen belangrijker zijn dan de body nog eens nuanceren.
      Het is dikwijls goedkoper (en kleiner, lichter) over te schakelen naar een body met een betere sensor dan naar een lichtsterkere (of langere in het geval crop tov FF) lens.
      Het is aangetoond dat de huidige kit- en consumerlenzen veel beter zijn dan die van 10 jaar terug (en soms gelijkwaardig of beter dan dure lenzen van die tijd).
      Ook kunnen voor de kleinere sensoren van veel systeemcamera's compactere en relatief betere lenzen worden gebouwd.

      Lenzen zijn geen belegging.

      De verbeteringen aan materiaal die samengingen met de mirrorless en systeemcameras zijn evengoed beschikbaar in DSLR, en zelfs goedkoper omdat niemand die nog wil.
      Voor een goede €500 heb je bv een Canon 200D, recentste type sensor en 450g.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe lens aanschaffen

        Hmm ik heb nu een 60D en heb wel eens overwogen een keer weer een nieuwe body aan te schaffen omdat ik er dan een lens bij heb.. en ik verhouden wellicht goedkoper uit ben maar ik twijfel... jullie advies is toch om dit serieus te gaan overwegen?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe lens aanschaffen

          Ik denk dat met dit budget een body aanschaffen om er een lens bij te hebben ,een redenering is die ik niet meer kan volgen.
          Met je eerste lens was je tevreden en met de gegeven alternatieven kom je een lens te kort of budget te kort.
          Dan blijft er weinig keus over.
          Denk ik

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe lens aanschaffen

            Oorspronkelijk geplaatst door majaka Bekijk bericht
            Ik denk dat met dit budget een body aanschaffen om er een lens bij te hebben ,een redenering is die ik niet meer kan volgen.
            Met je eerste lens was je tevreden en met de gegeven alternatieven kom je een lens te kort of budget te kort.
            Dan blijft er weinig keus over.
            Denk ik
            Sorry ik was vrij snel met een antwoord realiseer ik me maar dan doel ik meer op mijn budget verhogen voor een nieuwe body :-) ik weet nog niet precies wat ik aanschaf ;-)


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe lens aanschaffen

              Je hebt een body van 2010 of jonger. Er zijn ondertussen wat nieuwere en misschien betere versies op de markt gekomen maar heb je die nodig.
              Wat is de meer waarde van een nieuwere versie en mis je die nu.
              Wat doe je met je foto's en was je er mee tevreden.
              Je kan naar een beter lens gaan en later alleen een body bij nemen. Op dit moment brengen ze om de 2 jaar of zoiets wat nieuws uit alleen voor de commercie. Of je het per se nodig hebt ??
              Probleem is en blijft je budget, kan makkelijk te veel uitgeven terwijl je misschien de mogelijkheden van je oude body nog niet allemaal gebruikt hebt.
              Veel pixels is misschien wel fijn voor super vergrotingen maar hoeveel heb je daar al van?
              Kan of moet je de foto's beroepsmatig hebben.
              Was je tevreden met wat je had?
              Ik ben zelf van een 450 naar en gebruikte 70 D gegaan , heb daar de beter lenzen voor aangeschaft zodra ik het me kon veroorloven en ben voorlopig de eerste jaren tevreden. Maar het moeilijkste is om eerlijk te vinden wat die grens is.
              En dan zul je denk ik bij je zelf te raden moeten gaan van wat je wilt.
              Toch een prettig nieuwjaar gewenst

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe lens aanschaffen

                Kijk, mijn redenering is volgende:
                - Was je tevreden van uw 8 jaar oude camera? Nee = vernieuwen. Ja = Houden. (En eerlijk als je 8 jaar gewerkt heb met een camera waarvan je niet tevreden bent ........ )
                - Een objectief behoud relatief gezien een aanvaardbare prijs als je die verkoopt.
                - Een camera verliest zeer snel aan waarde.
                Houd die drie dingen in gedachte bij een volgende geplande aankoop.
                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X