Hey iedereen
Voor mijn Fuji X-T2 ben ik aan het uitkijken naar een eerste prime lens. Ik worstel ze beetje tussen de keuze van 23mm f/2 (35mm equivalent op fullframe of 35mm f/2 (50mm equivalent op fullframe).
Momenteel heb ik de kitlens 18-55 f/2.8-4 en 10-24 f/4.
Ik fotografeer hoofdzakelijk landschap, straatfotografie, maar ook portretten.
Ook zou ik graag een compacte en lichte lens willen hebben voor uitstapjes, citytrip, vakantie.
Als prime lens zou ik een allround lens willen die in te zetten is voor de fotografie die ik doe.
Zelf lijkt de 23mm mij de betere keuze omdat deze ruimer inzetbaar is.
Toch twijfel ik aan deze lens omwille van de volgende puntjes:
- reeds 10-24mm in bezit
- genoeg bereik met 23mm tov 35mm
- 35mm f/2 zou scherper zijn?
- mooiere bokeh met de 35mm?
- blijkbaar zou de 23mm een betere zonnekap hebben? (Niet belangrijk, maar ik graag het me gewoon weten)
Of nu kiezen voor de 23mm en later eventueel de 35mm of 50mm f/2 bij kopen voor meer bereik en portretten?
Maar dan zou ik beter voor de 50mm kiezen omdat de 23mm en de 35mm nogal dicht bij elkaar liggen qua bereik.
Ik probeer ook op langere termijn te denken.
Als jullie ervaringen met deze lenzen hebben zou ik deze graag horen :-)
Want ik vind het een vrij moeilijke keuze en hoop toch dat jullie mij kunnen helpen om de knoop door te hakken.
Groetjes
Sven
Voor mijn Fuji X-T2 ben ik aan het uitkijken naar een eerste prime lens. Ik worstel ze beetje tussen de keuze van 23mm f/2 (35mm equivalent op fullframe of 35mm f/2 (50mm equivalent op fullframe).
Momenteel heb ik de kitlens 18-55 f/2.8-4 en 10-24 f/4.
Ik fotografeer hoofdzakelijk landschap, straatfotografie, maar ook portretten.
Ook zou ik graag een compacte en lichte lens willen hebben voor uitstapjes, citytrip, vakantie.
Als prime lens zou ik een allround lens willen die in te zetten is voor de fotografie die ik doe.
Zelf lijkt de 23mm mij de betere keuze omdat deze ruimer inzetbaar is.
Toch twijfel ik aan deze lens omwille van de volgende puntjes:
- reeds 10-24mm in bezit
- genoeg bereik met 23mm tov 35mm
- 35mm f/2 zou scherper zijn?
- mooiere bokeh met de 35mm?
- blijkbaar zou de 23mm een betere zonnekap hebben? (Niet belangrijk, maar ik graag het me gewoon weten)
Of nu kiezen voor de 23mm en later eventueel de 35mm of 50mm f/2 bij kopen voor meer bereik en portretten?
Maar dan zou ik beter voor de 50mm kiezen omdat de 23mm en de 35mm nogal dicht bij elkaar liggen qua bereik.
Ik probeer ook op langere termijn te denken.
Als jullie ervaringen met deze lenzen hebben zou ik deze graag horen :-)
Want ik vind het een vrij moeilijke keuze en hoop toch dat jullie mij kunnen helpen om de knoop door te hakken.
Groetjes
Sven
Comment