Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke soort lens moet ik zoeken voor productfotografie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke soort lens moet ik zoeken voor productfotografie?

Best manueel scherpstellen op het voorste gedeelte van je onderwerp,en dan ietsje verder focussen.Heel klein draaitje aan je scherpstelring.
    Er ligt altijd wat scherpte voor je focuspunt,en de rest erachter.Maar dat deel ervoor heb je niet nodig,omdat er niets is.Zo win je nog wat scherptediepte.
    Voor de rest kijk geert62.

Comment

Gewoon even praktisch.
      Ik fotografeer nogal eens uurwerken/bandjes en derg. en daarvoor gebruik ik een oude ef canon macrolens 105 mm met canon 6D.
      Als ik méér scherptediepte wil, gebruik ik focus stacking. Is wel meestal gevoelig wat méér werk.
      Een 50 mm macrolens zou ik niet gebruiken omdat je dan té dicht op je onderwerp zit, waardoor je ook bv minder de ronding ziet van het bandje.

Comment

@maniac
        Misschien of topic,maar welk programma gebruik je ??
        En hoever ga je in focus in je verschillende opnames?
        Op deze foto's is de gesp en een stuk van de armbandjes niet scherp,maar dat stoort niet.
        Zou het kunnen zijn als je dit ook scherp wilt krijgen,je last krijgt van spookbeelden? Maw:als je teveel beelden laadt met verschillende scherpstelpunten,en misschien teveel;dat het programma daar problemen mee heeft ??

Comment

De 3 uurwerken bovenaan zijn gemaakt zonder stacking, en daarom is niet alles scherp.
          De foto, hier onderaan,is gemaakt door stacking van 8 beelden. Ik gebruik Photoshop, en spookbeelden heb ik nooit gehad, tenzij van mijn ex.

Comment

Working...
          X