Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drie nieuwe Nikon lenzen voorgesteld vandaag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Drie nieuwe Nikon lenzen voorgesteld vandaag

Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    Ik heb nog niets gemerkt van flares bij m'n 24-120.... het is niet mijn meest gebruikte lens maar het zou me normaal gezien al opgevallen moeten zijn....
    Geen idee of zoiets exemplarisch zou kunnen verschillen
    De 85mm afs heb ik ook en daarmee heb ik rap veel flare tegen de zon in....
    Ik begrijp het ook niet goed. Geen noemenswaardige problemen vastgesteld in het gebruik. Integendeel zelf.
    De lens heeft ook dezelfde coatings als andere pro lenzen, ook met nano-crystal mumbojumbo op het front element

Toevallig niet getest met een slechte UV filter ervoor ?
    Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
      Ik heb zelf de 24-120/f4, dat is een prima lens. Niks mis mee.
      Ze is zeker niet licht, maar echt zwaar zou ik ze toch ook niet noemen.
      De lens zit ook in het semi-pro segment van Nikon. 77mm filters, ED glas en constant F4 diafragma. Ze is ook iets beter gebouwd.

De 24-85 VR is een kitlens, dus ik denk niet dat dat prioriteit is voor Nikon
      De 24-120 f4 heb ik ook en gebruik hem al jaren. Ik was één van de eerste bezitters in België.
      Het is MOMENTEEL het beste compromis tussen zoombereik en kwaliteit, toch is deze lens verre van perfect.
      Scherpte is goed maar zeker niet top van 85 tot 120 mm, daar kan zeker op verbeterd worden.
      Ook heeft de lens wat last van wat vignettering, dus volopen is niet altijd een optie.
      Ik vind de lens vrij zwaar met zijn 815 gram, ik reis veel en probeer het graag wat lichter te houden.
      Een vernieuwd concept met betere resultaten zou bij mij welgekomen zijn.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

De sigma 24-105/F4 art en de Canon EF 24-105mm F4 L IS USM II zitten ook rond de 800gr. Die gaan ook maar tot 105mm.
        Dus het gewicht lijkt me "normaal". Het kan misschien wel nog wat lichter, maar dan zal er met nog meer plastic gewerkt moeten worden.
        De vignettering stoort me niet

Ik geef je wel 100% gelijk dat de lange kant zeker DE zwakke kant is van dat objectief... dat zou wel verbeterd kunnen (moeten) worden.

Misschien dat Nikon achter de schermen wel al een opvolger klaar heeft, maar ik vrees ervoor.
        Er is geen echte concurrentie momenteel voor deze lens. Time will tell !
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
          Ik begrijp het ook niet goed. Geen noemenswaardige problemen vastgesteld in het gebruik. Integendeel zelf.
          De lens heeft ook dezelfde coatings als andere pro lenzen, ook met nano-crystal mumbojumbo op het front element

Toevallig niet getest met een slechte UV filter ervoor ?
          Ik heb een tijdje geleden een 2dehands exemplaar getest en die had er erg veel last van er stond geen filter op en ik heb ze niet gekocht omdat ze dan op festival s ook veel flares zou geven en dat was mijn eerste doel voor de lens.

Comment

Working...
          X