Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ikzelf heb altijd de sigma 70-200 gebruikt en ik ben er nog steeds tevreden over, altijd in combinatie met een D300... Scherpte was niet altijd perfect maar sinds een paar dagen een D3 in mijn bezit en dan zie je toch dat de lens beter tot zijn recht komt, veel meer scherpte... Ik ga binnenkort nog kijken voor een teleconverter om het bereik nog een beetje uit te breiden.
De sigma lenzen vind je tweedehands al rond de 6 - a 700 euro, nieuw rond de 1000
Ik weet niet vanwaar je bent maar je mag altijd eens komen proberen als je wil
Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk
Lijkt mij de averechtse insteek. Voor actiefotografie stelt men doorgaans een sluitertijd vast, en laat men de andere parameters varieren.
Niet correct Pol. Door het diafragma vast te zetten kan je perfect de DOF regelen. Als je dan zorgt dat je sluiter niet onder de 1/1000e komt heb je altijd hetzelfde resultaat. namelijk een mooie zachte achtergrond. Als je de sluiter insteld op S en er is veel zonlicht gaat je diafragma dichtgeknepen worden en heb je bijgevolg veel storende elementen in de achtergrond.
De betere optie is natuurlijk om volledig in de M stand te werken.
@TS: niet twijfelen en de 70-200 van nikkon aanschaffen. de VRII versie vind je tweedehands nu aan een "betaalbare" prijs. Ben ook begonnen met de combo D7000 + 70-200
Zaterdag een tweedehands Nikon 70-200mm 2.8 G AF-S ED VR II mogen proberen bij een voetbaltornooi. Wat een verschil met mijn 70-300mm . De vraagprijs is 1500 euro. Volgend weekend nog eens testen, maar ik denk dat ik ze ga kopen.
Ik heb nog nooit een nieuwe lens of camera gekocht, maar nu grote twijfel. Kan een Nikon 70-200mm VR || in goede staat kopen voor 1500 euro. Ik heb ze al mogen proberen en de resultaten zijn schitterend vergeleken met mijn 70-300mm, maar nu is er een nieuwe tamron 70-200mm g2 voor ongeveer dezelfde prijs. Twijfel.
Ik heb nog nooit een nieuwe lens of camera gekocht, maar nu grote twijfel. Kan een Nikon 70-200mm VR || in goede staat kopen voor 1500 euro. Ik heb ze al mogen proberen en de resultaten zijn schitterend vergeleken met mijn 70-300mm, maar nu is er een nieuwe tamron 70-200mm g2 voor ongeveer dezelfde prijs. Twijfel.
Waarschijnlijk houdt de Nikon langer zijn waarde behouden. Verder heeft de Nikon zijn diensten wel bewezen.
Waar een wil is, is een weg
---------------------------------
Comment