Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm f/4 l is usm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm f/4 l is usm

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
    Ik werk inderdaad ook met een cropcamera, de Canon 70D. Omdat mijn interesse vooral in hondenfotografie ligt heb ik een snelle sluitertijd nodig voor actie en is de IS minder belangrijk. Volgens dat ik hoor zou de IS de lens ook iets zwaarder en trager maken. Maar in mijn geval is het vooral het prijsverschil die de doorslag heeft gegeven. Zelf droom ik ook van de f/2.8 versie ,is een fantastische lens ( heb er al een maand mee mogen werken) maar zo zwaar en natuurlijk een hele investering. Dus samengevat: nog altijd heel blij met de f/4 versie.
    als je een crop hebt, heb je dan niet iets meer zoom? Ik gebruik ook de 70D maar heb geen 'deftige' telelens...
    Ik had gelezen bij bv de 70-300 als je die op een crop zet dat je dan op 600mm zoom zou zitten... is toch al behoorlijk lijkt mij :-). Hangt natuurlijk ook allemaal af van de sensor in de camera.
    http://www.marjanpolleyphotography.be/
    https://www.facebook.com/MarBexexploring

Comment

Cropfactor = 1,6, dus de kijkhoek van een 70-200 is ongeveer zoals een 110-320, een 70-300 ongeveer 110-480.
      In de volksmond wordt dan gezegd dat de lens meer inzoomt, maar dat is niet waar, het lijkt alleen zo
      Als je het beeld van een fullframe 1,6 x cropt, heb je als resultaat quasi hetzelfde beeld, evenveel 'vergroot' maar met een betere kwaliteit.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
        Cropfactor = 1,6, dus de kijkhoek van een 70-200 is ongeveer zoals een 110-320, een 70-300 ongeveer 110-480.
        In de volksmond wordt dan gezegd dat de lens meer inzoomt, maar dat is niet waar, het lijkt alleen zo
        Als je het beeld van een fullframe 1,6 x cropt, heb je als resultaat quasi hetzelfde beeld, evenveel 'vergroot' maar met een betere kwaliteit.
        Dank u wel voor de uitleg...
        http://www.marjanpolleyphotography.be/
        https://www.facebook.com/MarBexexploring

Comment

Heel goed uitgelegd, niks aan toe te voegen.
          Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ejosje Bekijk bericht
            Ik heb dit gevonden op het forum vandpreview.com. https://www.dpreview.com/forums/thread/3347211
            onder Canon 70-200 f4 IS - Quality Problem with Focus Module.
            Het is wel zou dat de oudste gevallen dateren van 2012. Gezien de lanceerdatum van dit objectief niet zo oud.
            Heb ondertussen al her en der rondgevraagd en niemand kan dit verhaal ondersteunen.
            Wellicht een probleem in Amerika?
            Dat ook gelezen dat er onder stond ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
              (......) Omdat mijn interesse vooral in hondenfotografie ligt heb ik een snelle sluitertijd nodig voor actie en is de IS minder belangrijk.
              Met IS ga je minder missers hebben, dat is algemeen geweten. Dus is IS wel degelijk belangrijk!

Volgens dat ik hoor zou de IS de lens ook iets zwaarder en trager maken. (.......)
              Zwaarder is ze zeker maar het valt nog best mee.
              Misschien 1/1000ste van een seconde trager. Voor mij was AF van de IS versie nog altijd ZEER snel!

Vertel op dit forum toch geen dingen "van horen zeggen" a.u.b.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                Met IS ga je minder missers hebben, dat is algemeen geweten. Dus is IS wel degelijk belangrijk!

Zwaarder is ze zeker maar het valt nog best mee.
                Misschien 1/1000ste van een seconde trager. Voor mij was AF van de IS versie nog altijd ZEER snel!

Vertel op dit forum toch geen dingen "van horen zeggen" a.u.b.
                Niet van horen zeggen hoor, rechtstreeks gehoord van een professionele fotograaf.
                De IS versie is natuurlijk de betere lens van de 2 die nog altijd supersnel is, geen twijfel mogelijk.
                Maar in mijn geval, bij honden actiefotografie is er heel wat licht nodig, zeker voor de f4 versie dus heb ik niet snel last van een te trage sluitertijd bij zonnig weer en is de IS minder belangrijk. En wat meer missers, dat geloof ik graag...zeker omdat ik geen echt vaste hand heb.
                Canon

Comment

Working...
                X