Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolensvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Macrolensvraag

    Inge als je een foto hebt waarbij je het idee hebt dat je naderhand wilt gaan croppen. Dan zou je is kunnen proberen om met de lens die erop zit in te zoomen. Dus naar een hoger getal brandpunt. Als dit niet volstaat, om in plaats van de 16-50 er de 55-210 erop te zetten. En nu hetzelfde trucje toepassen. Als je nog niet voldoende bent met 210mm, dan pas zou ik croppen overwegen.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #32
      Re: Macrolensvraag

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Inge als je een foto hebt waarbij je het idee hebt dat je naderhand wilt gaan croppen. Dan zou je is kunnen proberen om met de lens die erop zit in te zoomen. Dus naar een hoger getal brandpunt. Als dit niet volstaat, om in plaats van de 16-50 er de 55-210 erop te zetten. En nu hetzelfde trucje toepassen. Als je nog niet voldoende bent met 210mm, dan pas zou ik croppen overwegen.
      Die 16-50 gebruik ik sowieso zelden wegens veel mindere kwaliteit - vooral de 55-210 en de 50 gebruik ik. Met de 55-210 crop ik zelden, met de 50 wel maar ik gebruik die graag omdat ze zo lichtsterk is en mooie resultaten geeft maar daarentegen is haar bereik natuurlijk minder dus het compromis is in dat geval dat ik wel regelmatig crop als de actie verder weg was.

      In het antwoord aan in2lapland zei ik alleen maar dat ik in dat geval zou croppen omdat ik compleet niet begreep waar hij met de vraag naartoe wilde ;-) .

      Comment

      Working...
      X