Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

    Ik denk dat Canon een goede keuze zou maken om een 24-70 f/2.8L USM mét IS uit te brengen, of een 24-105 f/2.8L IS USM. Dergelijke lens zou wel wat kosten, maar naar mijn mening toch heel wat mensen aanspreken!
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

    Comment


    • #17
      Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

      Het is een APS C lens. Maar als je veel betaalbaarder lens wil:
      Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM
      Bij vrijwel alle instap- en middensegment-spiegelreflexen worden hij meegeleverd: de 18-55mm-kitlens. Een prima objectief om mee te beginnen, maar ook met de nodige beperkingen. Zo is het zoombereik wat beperkt, terwijl ook de beeldkwaliteit niet optimaal is. We bekijken de Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM, die in vele opzichten een flinke verbetering is van de kitlens.

      Het is geen Canon L lens, maar misschien volstaat deze lens ook wel voor jouw doel.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #18
        Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

        Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
        Ik denk dat Canon een goede keuze zou maken om een 24-70 f/2.8L USM mét IS uit te brengen, of een 24-105 f/2.8L IS USM. Dergelijke lens zou wel wat kosten, maar naar mijn mening toch heel wat mensen aanspreken!
        Waarschijnlijk hebben ze er bij de recentste versie (24)70 f2,8 L II) bewust geen beeldstabilisatie in gestoken om voor de volgende update toch nog voldoende kopers te kunnen lokken.
        De 24-70 f2,8 L II optisch nog beter maken zal niet zo gemakkelijk zijn, maar als ze er beeldstabilisatie bij in steken dan zullen er wel zijn die de huidige versie inruilen voor de nieuwste.

        Een 24-105 f2,8 L IS zou veel te groot, zwaar en duur worden, het aantal dat ze daar dan van verkocht zullen krijgen zal eerder klein zijn, en dan wordt het moeilijk om er voldoende winst op te maken (zo'n lens ontwerpen, prototypes bouwen, testen, en dan een verkoopbaar product maken kost heel veel geld, en dat willen ze ook terugverdienen).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Het is een APS C lens. Maar als je veel betaalbaarder lens wil:
          Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM
          Bij vrijwel alle instap- en middensegment-spiegelreflexen worden hij meegeleverd: de 18-55mm-kitlens. Een prima objectief om mee te beginnen, maar ook met de nodige beperkingen. Zo is het zoombereik wat beperkt, terwijl ook de beeldkwaliteit niet optimaal is. We bekijken de Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM, die in vele opzichten een flinke verbetering is van de kitlens.

          Het is geen Canon L lens, maar misschien volstaat deze lens ook wel voor jouw doel.
          Inderdaad wellicht ook geen slechte lens, maar om eerlijk te zijn gaat het me er niet echt om goedkoper te willen, ik prefereer kwaliteit ook al komt dat met een prijs
          Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

          Comment


          • #20
            Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Waarschijnlijk hebben ze er bij de recentste versie (24)70 f2,8 L II) bewust geen beeldstabilisatie in gestoken om voor de volgende update toch nog voldoende kopers te kunnen lokken.
            De 24-70 f2,8 L II optisch nog beter maken zal niet zo gemakkelijk zijn, maar als ze er beeldstabilisatie bij in steken dan zullen er wel zijn die de huidige versie inruilen voor de nieuwste.

            Een 24-105 f2,8 L IS zou veel te groot, zwaar en duur worden, het aantal dat ze daar dan van verkocht zullen krijgen zal eerder klein zijn, en dan wordt het moeilijk om er voldoende winst op te maken (zo'n lens ontwerpen, prototypes bouwen, testen, en dan een verkoopbaar product maken kost heel veel geld, en dat willen ze ook terugverdienen).
            Dus als ik dat lees, dan is een versie met IS misschien op komst? Want er nu bijna 2000 euro insteken, tot daar nog aan toe, maar als ze dan binnen twee maanden (bij manier van spreken) een meer interessante versie uitbrengen, dan voel je je wel bekocht, nietwaar.
            Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

            Comment


            • #21
              Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

              Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
              Inderdaad wellicht ook geen slechte lens, maar om eerlijk te zijn gaat het me er niet echt om goedkoper te willen, ik prefereer kwaliteit ook al komt dat met een prijs
              Op bv 35mm is de 17-70 beter als de 24-70 F4 IS vind ik:
              View the image quality delivered by the Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS C Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

              Als je bv de 24-70 F2.8 L Mark 1 tov 2 vergelijkt. Dan zie je lichte verschillen. Ik denk dat je ze op een 6D a 5D Mark 1/2/3 niet zo snel verschil ziet.
              View the image quality delivered by the Canon EF 24-70mm f/2.8L USM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #22
                Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

                Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                Dus als ik dat lees, dan is een versie met IS misschien op komst? Want er nu bijna 2000 euro insteken, tot daar nog aan toe, maar als ze dan binnen twee maanden (bij manier van spreken) een meer interessante versie uitbrengen, dan voel je je wel bekocht, nietwaar.
                Wie weet? Als je iets koopt, dan is het altijd mogelijk dat er kort daarna weer een nieuw model daarvan uitkomt (tenzij je iets koopt dat nog maar pas uitgekomen is).
                Ik kan niet voorspellen of die er komt (en als die er ooit komt weet ik ook niet wanneer dat zal zijn), en ik heb ook geen connecties met de research afdeling van Canon...
                Nikon heeft ondertussen al wel een gestabiliseerde 24-70 f2,8 , maar als je naar de "geschiedenis" van Canon kijkt, dan zie je dat de huidige 24-70 f2,8 L II nog lang niet toe is aan een upgrade (maar ook dat wil eigenlijk niet veel zeggen...).
                De nieuwste Nikon schijnt volgens de reviews niet beter te presteren (optisch) dan het oudere model, maar de nieuwe is wel een heel stuk duurder geworden.
                Je krijgt er dan wel beeldstabilisatie bij voor die hogere prijs.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

                  Dat is inderdaad een feit, Black B@andit. Ik heb heel wat tests gelezen en bekeken op Youtube en het verschil tussen versie 1 en 2 van de Canon lens blijkt niet echt heel groot, de nieuwe is natuurlijk nog scherper dan de vorige. En het gewicht is 150gram lichter, wat altijd een pluspunt is voor een lens waarvan je voorziet dat je ze heel wat kilometers zal gaan moeten 'dragen'. Ik neig op dit moment toch naar de 24-70 f2,8 L II.
                  En... net gezien: er is tot 31 mei 2017 een cashback van 250 euro
                  Last edited by fotomanneke; 18 februari 2017, 18:06.
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
                    Ik neig op dit moment toch naar de 24-70 f2,8 L II.
                    En... net gezien: er is tot 31 mei 2017 een cashback van 250 euro
                    Wel 1 ding niet vergeten : je moet ook een body kopen die in de lijst staat.

                    Edit : zie dat je een 7D mark ii hebt. Als je die na eind maart 2016 hebt gekocht en je koopt de 24-70 in dezelfde winkel of online dan kan je aansprak maken op de cash back.
                    Last edited by ploperdeplop; 18 februari 2017, 18:36.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

                      Oorspronkelijk geplaatst door ploperdeplop Bekijk bericht
                      Wel 1 ding niet vergeten : je moet ook een body kopen die in de lijst staat.

                      Edit : zie dat je een 7D mark ii hebt. Als je die na eind maart 2016 hebt gekocht en je koopt de 24-70 in dezelfde winkel of online dan kan je aansprak maken op de cash back.
                      Oei, dat van die body had ik niet gezien. Gelukkig heb ik mijn 7D Mark II nog maar enkele maandjes, dus dan kan ik nog aanspraak op maken op die cash back.
                      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

                        Ik heb konijn gecontacteerd waar ik mijn body op 30 oktober 2016 heb gekocht en zij zeggen er zeker van te zijn dat de cashback enkel geldig is als je body én lens samen aankoopt... In de algemene voorwaarden van canon vind ik dat echter niet terug.Wie heeft er nu gelijk? Ik heb gezocht naar een email-adres van Canon om hen die vraag zelf te stellen, maar ik vind nergens een bruikbaar adres, enkel voor reparatie-aanvragen e.d. en waar je serienummer e.d. moet invullen. Heeft iemand hier misschien een tip voor een 'normaal' email-adres waar je gewoon je vraag kan stellen?

                        Hier een stuk van de chat van vandaag waar het over de lens gaat (sorry dat je van onder naar boven moet lezen, ik kreeg het zo binnen via mail):
                        Danny Stulen, 22 feb 12:15
                        Klopt, maar u dien dan wel beide tegelijkertijd aan te schaffen.
                        ronny, 22 feb 12:15
                        ik vind op de site van canon het volgende: 2.2.2 De van toepassing zijnde periode voor aankoop van Actieproducten is van 23 maart 2016 tot en met 31 mei 2017 ('Actieperiode').
                        Danny Stulen, 22 feb 12:15
                        daar ben ik zeker van
                        ronny, 22 feb 12:14
                        sorry dat ik het vraag maar bent u daar zeker van? op belgiumdigital zeggen sommigen het anders
                        Danny Stulen, 22 feb 12:13
                        nee helaas niet. dit dient op hetzelfde moment aangeschaft te worden.
                        ronny, 22 feb 12:12
                        Goede middag, ik heb onlangs bij u een nieuwe body Canon 7D Mark II gekocht en heb nu interesse in een Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II. Op interenet vond ik dat er een cashback op die lens zit van 250 euro in combinatie met bepaalde body's koopt (oa de 7D II). Kan dit als er een tijdsverschil zit tussen de twee aankopen?
                        Danny Stulen, 22 feb 12:11
                        Beste Ronny, wat is uw vraag.
                        ronny, 22 feb 12:10
                        ik heb een vraagje over een mogelijke cashback


                        UPDATE: ik heb Canon zelf gecontacteerd en zij bevestigen wel dat de body en de lens op een apart tijdstip mag aangekocht worden, zolang het maar binnen de actieperiode en bij dezelfde retailer gebeurt:

                        Datum: 22/02/2017
                        Referentienummer: .......

                        Geachte heer,

                        Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Canon.

                        Naar aanleiding van uw contact met Canon Services & Support over deelname aan de promotieactie van Canon met uw Canon EOS 7D Mark II camera en aan te kopen lens, geven we aan dat deze inderdaad pas geregistreerd kan worden voor de actie nadat u de lens aangekocht heeft. Dat dient nogmaals wel binnen de actieperiode (23 maart 2016 tot en met 31 mei 2017). te geschieden en bij dezelfde retailer van de EOS 7D Mark II body.

                        We willen u nogmaals bedanken voor het contacteren van Canon Services & Support en vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

                        Mocht u verder nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen door te antwoorden op dit bericht.

                        Met vriendelijke groet,

                        T. Michels
                        Canon Services & Support


                        Ik heb konijn al een mail gestuurd met bovenstaande tekst zodat ze nu ook weten hoe het juist zit
                        Last edited by fotomanneke; 22 februari 2017, 15:29.
                        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

                          En ik heb gisteren met canon telefonisch contact gehad omdat er iets was misgelopen met mijn aanvraag voor de cash back en daar zeide ze mij dat je body en lens niet bij dezelfde retailer moet kopen maar wel binnen de EER. Bij andere cash backs klopt het dat je body en lens bij dezelfde retailer moet kopen, maar bij de virtual kit cash back telt het niet.

                          Staat nergens in de voorwaardens.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM of EF 24-70mm f/4L IS USM ??

                            Bij 'Mydigitaland' kost deze lens nog geen 600 euro, je moet er wel 4 weken op wachten, maar goedkoper bestaat dus niet. Dit geldt ook voor camera's, op een d5 mark IV is het verschil al rap 1000 euro...

                            Comment

                            Working...
                            X