Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
mogelijks vervalsingen van de Canon 50mm f1.8 II in omloop (in Duitsland)
Re: mogelijks vervalsingen van de Canon 50mm f1.8 II in omloop (in Duitsland)
Hmm, vind ik wat vreemd dat ze een lens die amper iets kost nieuw nog willen namaken ook.
Het zou veel interessanter zijn om bv de 50mm F1.2 na te maken. Of de 50mm F1 (kost tweedehands 5000 euro!)
Toch bedankt voor de info.
Ik had het hier ook al gelezen https://www.dpreview.com/news/839472...f1-8-ii-lenses
En ik vind het ook eigenaardig dat ze zo'n goedkope lens namaken, kunnen ze die dan toch nog zoveel goedkoper produceren om er voldoende winst op te maken?
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ik had het hier ook al gelezen https://www.dpreview.com/news/839472...f1-8-ii-lenses
En ik vind het ook eigenaardig dat ze zo'n goedkope lens namaken, kunnen ze die dan toch nog zoveel goedkoper produceren om er voldoende winst op te maken?
Volume, door het grote volume zullen ze er voldoende winst op kunnen maken. En we zien bij de alternatieve merk Yongnuo EF YN dat je al met een verkoopprijs van 65 euro er winst op kan maken.
Waar een wil is, is een weg
---------------------------------
Alles kan - zelfs 't nieuws wordt vervalst (en dat doen ze al vanaf 't moment dat spijkers in de klei gedrukt werden vrees ik). Het is eigenlijk jammer dat de klant daar de duppe van kan worden.
Eigenlijk zou ik zo'n vervalste canon wel 's willen proberen op m'n MC11 adapter van sigma... (ik zal't testen op een nex c3 - dan riskeren we een straatwaarde van 75€ of zoiets).
Alles kan - zelfs 't nieuws wordt vervalst (en dat doen ze al vanaf 't moment dat spijkers in de klei gedrukt werden vrees ik). Het is eigenlijk jammer dat de klant daar de duppe van kan worden.
Eigenlijk zou ik zo'n vervalste canon wel 's willen proberen op m'n MC11 adapter van sigma... (ik zal't testen op een nex c3 - dan riskeren we een straatwaarde van 75€ of zoiets).
Comment