Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies ivm reislens (Nikon crop body)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies ivm reislens (Nikon crop body)

Bijna al die superzooms die tot 300mm gaan zijn soft boven de 200mm, kwa kwaliteit gaat hij in die zone zowiezo moeten imboeten, ook in de groothoek moet je iedere foto in nabewerking corrigeren...
    Check eerst eens op hoeveel mm hij 90% van z'n foto's waar hij tevreden van is en iets mee doet neemt... Ik heb nog maar zelden prachtige foto's gezien van superzooms in het telebereik.

Soms ben je beter af met een kwalitatieve standard zoom die je ook bij minder licht goed kan gebruiken.
    Zo'n superzoom indoor of bij schemering? Vergeet het maar, ISO gaat hard omhoog moeten en met de D7000 heb je dan enkel nog ruis...

Ik mis liever enkele shots waarvoor ik geen 200-400m heb dan shots bij minder goede lichtomstandigheden die veel vaker voor komen.

Comment

Ik had beloofd om te posten wat het uiteindelijk is geworden, dus bij deze.
      Eerst en vooral moet ik melden dat ik onverwacht wat meer budget mocht spenderen,
      omdat meer mensen zich aansloten bij het 'pensioencadeaufonds'.

Daardoor ben ik andere dingen gaan overwegen, en heb ik uiteindelijk gekozen voor een
      pakket van een nieuwe body + lens. Dus dat is de Nikon D7200 + 18-140mm geworden,
      omdat zijn D7000 + 18-105mm combo meer dan 50000 clicks heeft.

Mijn vader heeft al aangegeven dat hij heel tevreden is van deze combo, ook al heeft het
      niet het bereik van de 300mm. Hij was/is blij als een kind met al de nieuwe mogelijkheden
      van dit pakket.

Nogmaals bedankt aan iedereen hier die advies heeft gegeven!

Comment

Ik denk dat ik namens iedereen spreek wanneer ik zeg dat het heel erg geapprecieerd wordt om te laten weten wat het geworden is.
        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Ik heb dezelfde combinatie voor op reis en ben er ook zeer tevreden over. Met dat zoombereik kan je een heel eind komen en van de kwaliteit van mijn foto's ben ik wel tevreden als hobbyist.
          Persoonlijk had ik aan de groothoek kant liever wat breder kunnen gaan, maar je kan natuurlijk niet alles hebben.
          --> www.brandnewimage.be <--

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            Ik heb geen verstand van dit soort lenzen. Maar een andere idee, een tweede camera erbij geven. Dan heeft hij:
            A. Een backup.
            B. Hij kan gewoon beide lenzen heel snel na elkaar gebruiken.
            dat heb ik ook gedaan, mijn d750 met een 24-70 en de d7100 met de 70 200 erop - 't beste van 2 werelden
            Nikon Powah

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eQonnn Bekijk bericht
              dat heb ik ook gedaan, mijn d750 met een 24-70 en de d7100 met de 70 200 erop - 't beste van 2 werelden
              Ik kan begrijpen dat sommige mensen nek/rug/schouder klachten zullen hebben, na een dag rondreizen met deze combo.
              Kan misschien wel het beste zijn qua kwaliteit, maar goed voor de gezondheid zal het denk ik zeker niet zijn.

Hangt er natuurlijk van af hoe goed je rug enz. is, maar ik zie het mezelf niet doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Ik kan begrijpen dat sommige mensen nek/rug/schouder klachten zullen hebben, na een dag rondreizen met deze combo.
                Kan misschien wel het beste zijn qua kwaliteit, maar goed voor de gezondheid zal het denk ik zeker niet zijn.

Hangt er natuurlijk van af hoe goed je rug enz. is, maar ik zie het mezelf niet doen
                1 op de rug en 1 op de buik, blijf je in evenwicht =)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP303 Bekijk bericht
                  (snip...)
                  en heb ik uiteindelijk gekozen voor een pakket van een nieuwe body + lens. Dus dat is de Nikon D7200 + 18-140mm geworden
                  Er is op dit moment eigenlijk geen betere combinatie van bereik en kwaliteit te bedenken in 1 lens. Zelfs de uitstekende Nikkor 18-200 laat het een beetje afweten op een 24MP sensor, heb ik onlangs moeten vaststellen.
                  Men is wel lovend over de nieuwste Sigma 18-300. Die zou ik graag wel eens aan de tand voelen...

In ieder geval veel plezier gewenst met die knappe fotomachine
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                  X