Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35mm art.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 35mm art.

Ik heb de micro adjustment op mijn camera ( Nikon D7100 ) moeten instellen op +10, nu is de focus altijd spot on en zelfs op f 1.4 is ze retescherp.

Mvg Yves.
    What you see is what you get

Comment

De 35 Art is top, de enige reden dat ik hem verkocht is omdat ik de 50 Art kocht.
      Beter op alle vlakken dan de 35L MKI, geen focusproblemen, superscherpe foto's en nice bokeh, niet twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        De 35 Art is top, de enige reden dat ik hem verkocht is omdat ik de 50 Art kocht.
        Beter op alle vlakken dan de 35L MKI, geen focusproblemen, superscherpe foto's en nice bokeh, niet twijfelen.
        Morgen haal ik hem op en zaterdag zal ik hem al eens goed testen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
          Morgen haal ik hem op en zaterdag zal ik hem al eens goed testen.
          En hoe zijn de testen mee gevallen ?
          Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

Comment

als je op f4 en zo schiet kan je even goed of beter de 35 isf2 van canon nemen. ik verkoos trouwens de 35f1.4 l versie 1 boeven de art. bokeh was veel mooier op de canon en f1.4 bruikbaar scherp, art is wel scherper op 1.4. de L heeft veel mee karakter. mooie flare en rendered je beeld toch iets anders. l mkII is beter op alles, helaas wint het ook met de prijs
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
              Je hoort t wel vaker dat je bij sigma 'geluk' moet hebben met je exemplaar qua focus.
              Na de aankoop es goed getest op f/1.4 en bij mij geen probleem vastgesteld.

Ik heb wel de indruk dat de ART reeks toch een klasse hoger is dan de rest van hun objectieven, en ze een waardig alternatief voor merkeigen lenzen willen bieden (wat ik alleen maar kan toejuichen :-))
              Hier ook deze indruk. Ik heb ooit de 24mm 1.4 Art en de 24mm F1.4 II getest op een 6D. En was erg onder de indruk van de Sigma. Terwijl dit de minste goede Art prime lens zou zijn.
              Maar de 35mm 1.4 van Sigma is echt wel veel beter als de eerste generatie EF 35L 1.4,
              View the image quality delivered by the Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

Ik vind het ook een fijne lens om ermee te werken, wat ook een voordeel is van de Sigma. Je kunt via een USB dock de firmware updaten en je kunt veel meer met de computer de AF fine tunen. Al heb ik hier zelf geen ervaring mee. Het enige nadeel van de Sigma' s Art prime lenzen: Geen rubberen waterdichte afdichtingen.
              Dus ik zou niet bang zijn voor Sigma Art lenzen.

Je hebt ook Tamron 1.8 VC lenzen. Die zou je ook kunnen overwegen. Mocht je echt de 50 of de 85mm verkopen om de 35mm te bekostigen. Dan zou ik de Canon 50mm verkopen. Aangezien de 50mm dichter tegen de 35mm aanligt, als de 85mm. Maar de Sigma 50mm 1.4 Art zou gewoon zo goed zijn, dat je die beter houdt.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

Comment

Heb recent ook de sigma 35 1.4 art gekocht.. vroeger veel de canon 35 L gebruikt.. de sigma is een schitterende lens. Zoiets moet je gebruiken op 1.4 anders zou je evengoed een 24-70 kunnen gebruiken.

Het enige probleem dat ik heb is dat ik enkel scherpe foto's heb met gebruik center af point op mijn d800.. kan evengoed een probleem van de camera zijn ?

Ik vind de lens in elk geval een aanrader

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Op 1.4 is de minste beweging (van jou of je onderwerp) genoeg om de focus te missen (zeker op FF). Heb je op F4 ook hetzelfde probleem? met een instap camera zou het best kunnen dat andere dan de center AF punt minder goed zijn, maar een beest als een D800 heeft toch meerdere bruikbare AF punten.

Ik ga niet echt akkoord met je statement, je moet echt niet persé een F1.4 lens op die aperture gebruiken, F2 of 2.8 levert in veel gevallen ook een erg mooie scherptediepte op en je hebt dan veel meer kans op een geslaagde foto. Een prime als deze is veel scherper op 2.8 dan de 24-70, de reden om die zoomlens te gebruiken is meer flexibiliteit en toch nog een grote vaste aperture.

Comment

ikzelf heb de d800e + 35mm art en dit is mijn beste lens tot nu toe!
                    de enige keren dat ik dit heb is bij minder licht, het is niet omdat je een 1.4 lens op 1.4 gebruikt dat je camera plots in het donker ziet....
                    eens je bvb halverwege het blauwe uurtje buiten bij bvb iso 3200 een foto neemt, zal de autofocus die niet in de midden ligt het moeilijker krijgen, VOORAL met een 1.4 lens
                    mede omdat de camera altijd met de lens wijd open focust, maar bij goed licht heb ik nooit een probleem, ook niet met de uiterste autofocuspunten op f1.4

heb je de lens al aan een autofocus test onderworpen?
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

Comment

Working...
                    X