Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tussenlens--kleine breedhoeklens wat te kiezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tussenlens--kleine breedhoeklens wat te kiezen

    ok bedankt voor de info...

    wist niet dat er zoveel versies beschikbaar waren

    Heel interessant

    Comment


    • #17
      Re: Tussenlens--kleine breedhoeklens wat te kiezen

      Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat de 17-70 "C" een top lensje is, maar ik heb ondertussen ook de Sigma 17-50 2.8 gebruikt en de focus snelheid is toch wel iets rapper. Dus als actiefoto's echt belangrijk zijn voor jou dan kan dat wel een verschil maken. De 2.8 is ook iets goedkoper dacht ik. Die 20mm ga je niet echt missen.

      Comment


      • #18
        Re: Tussenlens--kleine breedhoeklens wat te kiezen

        de canon 17-55mm F2.8 is een prachtige lens. Ik heb die ook in combi met de 70-200mm op een crop.

        Comment


        • #19
          Re: Tussenlens--kleine breedhoeklens wat te kiezen

          Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
          MAAR ik neem ook rallypics dus als ik close sta wil ik dat de lens snel genoeg is.
          Met de 70-200 sta ik soms gewoon te dicht in een bocht.
          Ik ben onlangs overgestapt op de 70-200 en zat met hetzelfde dilemma. Ik gebruik de lens vooral voor het spotten (luchtvaart fotografie). De 70mm is soms net te veel om een groter toestel mooi op de zijde te fotograferen, net zoals bij jou de 70mm soms net te veel is in een bocht.
          Ik was dus ook op zoek naar een complementaire lens voor mijn 70-200.

          De reden waarom ik niet voor de 17-70 ben gegaan is de volgende : Als er een vliegtuig passeert waarvoor ik 60mm nodig heb, dan kan ik met de 17-70 slechts 1 foto nemen waarin mijn frame volledig gevuld is. De 24-105 geeft me meer range, waardoor ik een groter aantal gevulde foto's kan maken telkens een vliegtuig passeert. Ik vermoed dat je zelf ook meerdere foto's wil maken als die auto passeert. En dan zit je met die 24-105 beter als de nodige millimeters net onder de 70mm zit.

          Ik heb dus bewust gekozen om een zekere overlapping van zoomrange te hebben tussen beide lenzen. Dit heeft me er toe aangezet om voor de Canon 24-105 f/4 L te kiezen. Met de aankondiging van de II-versie van de 24-105 ga ik mijn aankoop nog even uitstellen en direct de nieuwe versie nemen.
          De Sigma 24-105 f/4 A ziet er ook een zeer goede lens uit, maar mijn ervaring zegt me dat de merk-eigen lenzen toch altijd wel dat stapje beter zijn (maar waar je dus ook wat meer voor betaald)
          Canon EOS 60D // Canon EF 28-300 f/3.5-5.6 L IS USM // Canon EF 70-200 f/2.8 L IS II USM // Sigma 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM C
          Don't dream your life, live your dream !

          Comment


          • #20
            Re: Tussenlens--kleine breedhoeklens wat te kiezen

            Ik denk dat Sigma de laatste tijd wel een paar pareltjes heeft uitgebracht die Nikon/Canon shaamrood op de wangen geven, en voor een lagere prijs.

            Enkel als je full weathersealing nodig hebt dan moet je niet bij Sigma zijn.

            Comment


            • #21
              Re: Tussenlens--kleine breedhoeklens wat te kiezen

              Voor landschappen op een crop, een EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM. Raar dat niemand dit uitstekend lensje vermeld.
              Als het bereik wat groter moet zijn, een Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM. Ietsje lichtsterker maar dat heb je toch niet nodig in landschapsfotografie.
              Ik weet niet hoe snel de AF is van de jongste modellen van Sigma, Tamron en Tokina, maar de AF van die Canon's zal over het algemeen wel sneller zijn.
              In landschapsfotografie is een snelle AF wel aangenaam maar absoluut niet noodzakelijk, bij sportfotografie speelt dat integendeel bijna de belangrijkste rol.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X