Ik heb afgelopen jaar een Nikon D5200 gekocht (als opvolger van mijn oude D40), op beide toestellen heb ik telkens gewoon de standaard kitlens gebruikt (18-55mm). Nu zou ik mij toch graag wat serieuzer gaan bezighouden met fotografie, en mede met het oog op een reis die ik ga maken in september (Tanzania) zou ik nu dus graag een of twee lenzen kopen voor mijn camera.
Wat wil ik er dus precies mee doen?
- Foto's nemen op reis (dit jaar Tanzania wat een combinatie van steden, stranden, safari en landschappen zal worden).
- Eventueel cursus/avondschool gaan volgen.
- In de winter foto's van de cyclocross nemen.
Origineel was mijn plan om de Nikkor AF-S 70-300mm nieuw aan te kopen (voor de zoom en snelle autofocus) voor een 570 euro.
Nu kan ik die lens van iemand 2e hands kopen voor 350 euro. En met het geld dat ik uitspaar lijkt het mij (naar wat ik opgezocht heb) wel een goed plan om nog een Nikon AF-S 35MM F/1.8G DX bij te kopen.
Is dit een goed plan of zijn er betere aankopen die ik kan doen?
Wat wil ik er dus precies mee doen?
- Foto's nemen op reis (dit jaar Tanzania wat een combinatie van steden, stranden, safari en landschappen zal worden).
- Eventueel cursus/avondschool gaan volgen.
- In de winter foto's van de cyclocross nemen.
Origineel was mijn plan om de Nikkor AF-S 70-300mm nieuw aan te kopen (voor de zoom en snelle autofocus) voor een 570 euro.
Nu kan ik die lens van iemand 2e hands kopen voor 350 euro. En met het geld dat ik uitspaar lijkt het mij (naar wat ik opgezocht heb) wel een goed plan om nog een Nikon AF-S 35MM F/1.8G DX bij te kopen.
Is dit een goed plan of zijn er betere aankopen die ik kan doen?
Comment