Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens heb ik nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke lens heb ik nodig?

    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Nee hoor: je kunt ook dichter bij je onderwerp gaan staan.
    En voor podium fotografie heb je een lichtsterker objectief nodig dan een f5.6
    Hier, nog zo'n slimme met een dooddoener ...

    Met zo'n 55-250 of 70-300 .... en dan bootjes op zee willen trekken .... dan ga je soms toch wensen nog wat meer bereik te hebben en je kan dan niet dichterbij gaan, tenzij je met je dslr in de zee zou willen gaan staan.

    Voor een openlucht podium heb je geen lichtsterke lens nodig.

    Bovendien, toon mij een lichtsterke 70-300 zoomlens ... ???

    Vraagsteller zou graan één lens willen bijkopen ... gewoon een stapje verder in zijn wensen. Daar is niets mis mee en zo'n 70-300 is een prima vakantie- en wandellens.

    Last edited by Empe; 26 juli 2016, 17:31.

    Comment


    • #17
      Re: Welke lens heb ik nodig?

      Daar gaan we weer....
      Allé, buiten gaan spelen alletwee!
      En pas terug binnen als je belooft geen ruzie meer te maken!

      Comment


      • #18
        Re: Welke lens heb ik nodig?

        Oorspronkelijk geplaatst door sparrow1994 Bekijk bericht
        Ik dacht eraan om me dit toestel aan te schaffen, toch van Canon...
        (qua budget past dit nog voor mij)

        http://www.mediamarkt.be/nl/product/...6-1010676.html

        Het diafragma is alleen niet groot genoeg om lichtsterke foto's te maken... maar met klaarlichte dag, zal dit toch goede foto's geven... (hoop ik)

        Alvast bedankt voor jullie reacties!
        Dat is nog altijd een behoorlijke lens en idd. 't is Canon.

        Omdat het een Canon lens is buiten de L reeks, zit er wel geen zonnekap bij.

        Een alternatief is de Tamron 70-300 VC, even goed qua beeldkwaliteit, toch wel modernere af motor, met zonnekap en 5 jaar garantie als je de lens registreert.

        Beide zijn goede keuzes.

        Comment


        • #19
          Re: Welke lens heb ik nodig?

          Prima, mannen/vrouwen
          Ik ben héél tevreden over jullie commentaren/reacties.
          Het zal in elk geval één van die twee lenzen, ofwel de Canon, ofwel de Tamron, worden.

          En als leerkracht lager onderwijs kan ik jullie zeggen: Ruzie maken is niet leuk! Die moet ik een héél jaar door oplossen...

          Groetjes en nogmaals bedankt!

          Comment


          • #20
            Re: Welke lens heb ik nodig?

            Lijkt me een prima keuze, maar ik dacht dat de Tamron er in de meeste testen toch ook iets beter uitkwam qua beeldkwaliteit, op deze site ziet die er ook ietsje beter uit vind ik, maar ik weet niet of ze meerdere exemplaren testen of slechts één: http://www.the-digital-picture.com/R...mp=4&APIComp=1

            Beste is natuurlijk een winkel vinden waar je beiden even naast elkaar kunt testen!

            ps: @ Keeskanon: als je het helemaal correct wil dan is een prime lens een 1x zoom, geen 0
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment

            Working...
            X