Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lens 24-70 versie 1 of toch versie 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon lens 24-70 versie 1 of toch versie 2

Ik heb ze alle drie gehad/ gebruikt. De canon I wel enkel gehuurd voor ik zelf budget had om een 24-70 te kopen. kort verhaal de canon versie 2 is beter op alle vlakken. Of dat de meerprijs waard is moet je persoonlijk afwegen. probleem met de versie 1 (als dat een probleem is) iets softer op 2.8, hoewel dit blijkbaar toch van exemplaar verschilt hoor ik. De tamron heb ik zelf gehad en binnen het jaar terug verkocht. Ik vond de focus vrij traag en niet steeds correct (heb zelfs 2 exemplaren gehad) op 2.8 ook iets softer dan de canon. de stabilisatie was wel super maar die had ik persoonlijk niet nodig. vanaf f4 zag ik geen verschil met de canon. canon versie 2 was voor mij persoonlijk een top lens (behalve de prijs).

Ik hou nooit rekening met dxo, hoewel ik het ook wel lees, om de simpele reden dat ik niet in een lab fotografeer. In de praktijk zijn er vaak toch wel verschillen met hun resultaten ofwel merk je juist geen verschil terwijl zei zeggen dat er verschil is tussen bv 2 lenzen.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Re: Canon lens 24-70 versie 1 of toch versie 2

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht

Ik hou nooit rekening met dxo, hoewel ik het ook wel lees, om de simpele reden dat ik niet in een lab fotografeer. In de praktijk zijn er vaak toch wel verschillen met hun resultaten ofwel merk je juist geen verschil terwijl zei zeggen dat er verschil is tussen bv 2 lenzen.
      Hetgeen DxO doet en schrijft heeft wel degelijk zijn relevantie en cijfers zijn cijfers die al direct een behoorlijke richting aangeven, je ziet direkt dat een versie II beter scoort dan versie I, puur technisch gemeten. Dat moet je toch meenemen bij het maken van keuzes ?

Verschil in de praktijk ? Dat is altijd met zo'n testen, die zijn gedaan in gekende en afgelijnde omstandigheden maar wel telkens gelijk. In de praktijk zitten zoveel variabelen dat er gewoon verschil MOET zijn.

De ene verbruikt gemiddeld 6 liter /100, de andere 4.4 l/100 met een auto, zo'n Max Verstappen zal best wel wat anders kunnen doen dan ik met dezelfde auto, de ene wordt dik van cola drinken een andere blijft graatmager, enz .. moet dan de conclusie zijn : ik drink veel cola en wordt niet dik, dus cola is geen dikmaker of andersom ? Nee, in diezelfde cola zit dezelfde inhoud die je perfekt in het laboratorium kan aantonen en daar kan je niet naast.
      Last edited by Empe; 24 juli 2016, 08:45.

Comment

Working...
      X