Dag Bd'rs,
toch ff een vraagje hier lanceren want ik kan moeilijk een beslissing nemen hierin.
Ik ben op zoek naar een breedhoeklens om toe te voegen aan mijn lenzen.
Nog vergeten te vermelden ;-) ik gebruik een Nikon D750.
Mijn keuzes waar ik nu tussen twijfel zijn de volgende drie ;
Nikon 14-24 f2.8
Nikon 16-35 f4
Tamron 15-30 f2.8
Ik heb al tientallen filmpjes, reviews, commentaren noem het maar op gelezen en bekeken maar dan denk ik uiteindelijk er uit te zijn en dan twijfel ik weer om toch
een andere aan te schaffen.
Ik weet ook dat je niet altijd op al de filmpjes en commentaren kan verder gaan maar je kan je er toch een beeld van vormen denk ik dan.
De bedoeling is vooral , landschappen, architectuur om mee te nemen op reis.
Ik heb ook de overweging genomen om in de toekomst (Lee of Hitech) filters te gebruiken en dan wordt het weer moeilijker met de Nikon 14-24 en de Tamron 15-30.
Je kan daar wel een systeem voor aankopen (Fotodiox Wonderpana) maar lijkt me toch redelijk omslachtig,
terwijl de Nikon 16-35 mm gemakkelijker filters toelaat .
Heeft iemand hier ook twijfels over gehad welke breedhoek hij of zij wou aanschaffen en welke lens is het uiteindelijk geworden en waarom ??
Alvast bedankt E.
toch ff een vraagje hier lanceren want ik kan moeilijk een beslissing nemen hierin.
Ik ben op zoek naar een breedhoeklens om toe te voegen aan mijn lenzen.
Nog vergeten te vermelden ;-) ik gebruik een Nikon D750.
Mijn keuzes waar ik nu tussen twijfel zijn de volgende drie ;
Nikon 14-24 f2.8
Nikon 16-35 f4
Tamron 15-30 f2.8
Ik heb al tientallen filmpjes, reviews, commentaren noem het maar op gelezen en bekeken maar dan denk ik uiteindelijk er uit te zijn en dan twijfel ik weer om toch
een andere aan te schaffen.
Ik weet ook dat je niet altijd op al de filmpjes en commentaren kan verder gaan maar je kan je er toch een beeld van vormen denk ik dan.
De bedoeling is vooral , landschappen, architectuur om mee te nemen op reis.
Ik heb ook de overweging genomen om in de toekomst (Lee of Hitech) filters te gebruiken en dan wordt het weer moeilijker met de Nikon 14-24 en de Tamron 15-30.
Je kan daar wel een systeem voor aankopen (Fotodiox Wonderpana) maar lijkt me toch redelijk omslachtig,
terwijl de Nikon 16-35 mm gemakkelijker filters toelaat .
Heeft iemand hier ook twijfels over gehad welke breedhoek hij of zij wou aanschaffen en welke lens is het uiteindelijk geworden en waarom ??
Alvast bedankt E.
Comment