Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe testen of de IS van je Canon lens werkt?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe testen of de IS van je Canon lens werkt?

Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
    En voor dergelijke zaken de IS zelfs best afzetten.
    Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
    De IS zou ik wel niet afzetten als je uit de hand werkt.
    De IS afzetten was maar een idee van mij. Niet elke lens heeft een even goed systeem, en ik ken de 70-300 L niet zo heel goed.
    Natuurlijk is de IS bedoeld om bewegingen van je handen te compenseren, maar als de sluitertijden snel genoeg zijn, zet ik de stabilisatie liever af. Het hangt een stuk af van je voorkeur en wat je aan het fotograferen bent. Maar weet gewoon dat het kan gebeuren dat net de stabilisatie zorgt voor bewegingsonscherpte. De tamron 17-50 VC is daar bijvoorbeeld een beetje berucht om.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Nieuw poging tot posten in groter formaat. Heb de beperking tot 1024px langste zijde afgezet in lightroom en opgeladen naar nieuwe map op photobucket voor de liefhebbers die ze even willen bekijken. ;-)
      Alvast bedankt voor jullie mening en advies
      http://s303.photobucket.com/user/Nic...est%20fullsize
      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
        Nieuw poging tot posten in groter formaat. Heb de beperking tot 1024px langste zijde afgezet in lightroom en opgeladen naar nieuwe map op photobucket voor de liefhebbers die ze even willen bekijken. ;-)
        Ik heb er enkele bekeken en ik zie geen abnormale dingen.
        Die dansende dame die je hierboven als eerste in je direct links toonde, dat is een klassiek geval van bewegingsonscherpte. Je sluitertijd is niet snel genoeg om haar bewegingen te bevriezen.
        Je zou hier makkelijk naar 1/500s kunnen gaan om dat probleem te vermijden. Je hoeft geen schrik te hebben om wat hoger in de ISO te gaan. Wie vandaag last heeft van ruis op ISO1600, zou eigenlijk beter moeten leren belichten...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Dank je voor het advies en de moeite om mijn foto's te checken.
          Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

Comment

Niets verkeerd met de opnames hoor, zeker niet als dit onbewerkte, onverscherpte opnames zijn.
            De IS vangt de beweging van de fotograaf op en niet de beweging van je onderwerp !
            Als je sluitertijd te traag is voor de beweging van je onderwerp te bevriezen doet de IS daar ook helemaal niks aan

Trouwens je hoort de IS aanslaan als je de ontspanknop half indrukt, kan je makkelijk testen

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dank voor de reactie. Zijn in raw geïmporteerd in lightroom en zonder bewerking (verscherping bij export staat altijd af bij mij, doe dit liever zelf) geëxporteerd naar een map op de pc en dan opgeladen naar photobucket.
              Blijkbaar ligt mijn grootste probleem bij hef feit dat ik niet genoeg rekening hou met de mogelijke beweging van mijn onderwerp bij mijn sluitertijd en moet ik die, vooral bij het inzoomen, korter gaan zetten, desnoods door meer mijn iso te verhogen.
              K zal mijn oor eens tegen mijn lens moeten leggen ;-).

Comment

Als je door de zoeker kijkt zie je normaal het verschil wel tussen "IS aan" of "IS uit" (Modus 1 - ik heb geen ervaring met de panning modus). Zeker op 300 mm. De lens zelf is zalig om mee te werken. Het is mijn meest gebruikte lens.

Comment

Working...
                X