Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

volgorde lens, extender , camera koppeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: volgorde lens, extender , camera koppeling

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
    Sigma had dit vroeger in de SD 10 http://www.dpreview.com/reviews/sigmasd10/4 zie laatste foto, maar ze zijn er toch terug van af gestapt voor zover ik weet. Mss omdat er uiteindelijk toch stof achter kwam, want zelfs als alles hermetisch van de buitenwereld is afgesloten kan er toch stof 'ontstaan' als bewegende onderdelen zoals de sluiter of spiegelmechanisme heel lichtjes beginnen te slijten.
    Voila, dat is precies wat ik in gedachte had.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Een extra laagje glas tussen de sensor en de achterkant van een objectief zal de beeldkwaliteit nooit verbeteren (meer kans op reflecties, verminderde scherpte...).
      Dat zal wel de voornaamste reden zijn waarom er geen extra bescherming in elke camera is aangebracht.
      Een ander punt is dat er nu al niet veel ruimte over is tussen de achterkant van het objectief en de spiegel.

Teleconverters heb ik zelf al op de twee verschillende manieren gemonteerd (eerst op de lens, of eerst op de camera), en ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden door de wissel op de ene of de andere manier te doen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
        Ik heb me al dikwijls afgevraagd waarom ze eigenlijk nog geen neutraal tussenstuk hebben uitgebracht om de sensor af te schermen voor het stof. Zeg maar een stof extender.
        Dat zit al jaren voor de sensor en heet sluiter, die staat altijd dicht, behalve die zeer korte tijd bij het nemen van de foto.

PS ook de electrische lading wordt door de sluiter tegengehouden.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X