Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uv filter of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Uv filter of niet

Oorspronkelijk geplaatst door winnedm Bekijk bericht
    Ik was zonet in de mediamarkt en daar hebben ze mij aangeraden een uv filter te kopen voor mijn lenzen ze raden dan zo een hama filter van 15 euro aan nu is mijn vraag zou ik dit kopen ter bescherming of niet
    Een filter van 15€ is gewoon rommel, je hebt namelijk filters en filters, koop een Nikon NC of een Hoya van de pro serie,
    dan is er weinig tot geen kans op reflexies of andere problemen.

Comment

Bezigheidstherapie: deze discussie is hier al tachtig keer gevoerd met de zelfde pro en tegen argumenten.

Comment

Bezigheidstherapie of niet??
        Kijk naar het profile van de TS.
        Hoelang al geregistreerd,en leeftijd.
        Deze man kan uiteraard niet de ervaring hebben van sommigen onderons.Kent ook de mogelijkheden niet van dit forum etc.
        Discussie FF versus APS:iedereen kent het verschil.
        Hoeveel mm voor vogels??etc.
        Sigma versus Tamron en merkeigen lens ??
        Etc.
        Ik denk dat het de bedoeling is de vraag te beantwoorden,te helpen waar mogelijk en niet altijd geiiriteerd te zeggen:
        Google is uw redding,etc.
        Maar dit is effen niet on topic,maar een verwijzing naar de antwoorden op verschillende vragen die men hier leest(inderdaad als bezigheidstherapie,zoals jij dat noemt)
        Hoe dan ook:mijn mening over filters blijft dezelfde,ook na tachtig keer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door winnedm Bekijk bericht
          Ik was zonet in de mediamarkt en daar hebben ze mij aangeraden een uv filter te kopen voor mijn lenzen ze raden dan zo een hama filter van 15 euro aan nu is mijn vraag zou ik dit kopen ter bescherming of niet
          Beste, voor welke lens zou je de filter steken? Zoals ook eerder geschreven is €15 voor een beschermlens mijns inziens brol te noemen. Dit soort lenzen KAN je lens slechter maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Had ik er eentje op mijn 20/2.8 gezet, dan was de coating niet 3 dagen later beschadigd geweest door ze zonder lenskap in mijn tas te steken.
            Oftewel : Als je zo dom bent om de lenskap niet op de lens te steken moet je een filter steken.

Comment

Ik gebruik toch wel regelmatig een skylight filter.Op mijn nieuwe FE 24 240 van bijna 1000 eu zit er momenteel steeds een skylight op.

Comment

Filter heb ik nog van in mijn analoge tijd.

Comment

Ik heb zojuist 2 foto's gemaakt.Eentje met en eentje zonder filter.Ik merk geen verschil,zelfs niet op het scherm bij uitvergroten.

Comment

In de zomer quasi continu een circ polarisatiefilter (van goede kwaliteit) en een zonnekap. Na de zomer meestal enkel zonnekap en geen filter.
                    Ik heb meestal wel een 77mm uv-filter mee voor aan zee of in guur weer, maar gebruik dit maar zeer uitzonderlijk.
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
                    X