Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens Nikon D3300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens Nikon D3300

    Beste;
    Ik ben volledig nieuw hier.
    Ik heb een Nikon D3300 aangekocht met lens 18 -55.
    Nu ben ik op zoek naar een andere lens waar ik goed kan mee inzoomen.
    Alsook voor optredens van mijn zoon zijn dansgroep
    Budget 300 tot 400 euro

  • #2
    Re: Lens Nikon D3300

    En heb je meer groothoek of tele nodig?
    Ronny

    Comment


    • #3
      Re: Lens Nikon D3300

      Ik heb er niet veel verstand van maar wil foto's maken van dingen die een beetje veraf zijn en die ik kan goed inzoemen alsook wat bewegende beelden van een dansgroep

      Comment


      • #4
        Re: Lens Nikon D3300

        Voor dat budget denk ik aan twee lenzen: de Nikon 55-200 VR II en de Tamron 70-300 VC.
        Geen van beide lenzen is lichtsterk, dus verwacht geen mirakels bij matig lichtniveau, maar voor die prijs zijn dat mijns inziens de beste telezooms.

        Alternatief is eventueel je 18-55 te vervangen door een 18-200 VR. Die lens is wel een stukje duurder maar echt heel goed voor zo'n groot zoombereik.
        Kwalitatief is je 18-55 niet slecht, maar beperkt in bereik. De drie lenzen die ik hier aanhaal, leveren vergelijkbare beeldkwaliteit, of zelfs iets beter.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Lens Nikon D3300

          Pieter.

          Bedankt voor informatie.
          Die Nikon 55-200 vr II lijkt mij een goede betaalbare lens.
          Hoe meer ik informatie kan krijgen van mensen die er veel verstand van hebben hoe beter ik mijn aankoop kan voorbereiden

          Comment


          • #6
            Re: Lens Nikon D3300

            Ik ben het eens met de voorgestelde lenzen voor buitenwerk doch mijn bedenkingen inzake prestaties bij low light binnen.
            Om voorstellingen vast te leggen zit je veelal in een donkere zaal en matig belicht podium dus die ISO moet al goed omhoog om zonder flits te kunnen werken.
            ISO 1600 is toch een absoluut minimum. Liever ISO 3200 dan toch en nog beter 6400.
            Maar die lenzen zijn niet lichtsterk, dus moet daar nog eens 2 a 3 stops ISO bij. Kom je op ISO 25600 of meer. Ik weet zelfs niet of je toestel dat wel aankan.

            Daarom dat ik in dergelijke situaties altijd met lichtsterk glas werk. Dan kan ik mijn ISO aanvaardbaar houden om die ruisprestaties in de hand te houden.
            Vergeet niet dat dit MINIMA zijn. Eigenlijk moet de ISO nog verder omhoog om de sluiter bv op 1/400 te krijgen. Want bij dans is beetje zoals sport met snelle actie.

            Eigenlijk moet je lichtsterk glas hebben om dit goed aan te pakken. bv Tamron 24-70 2.8 maar die tikt aan tegen 1000 euro. Mijn inziens een goede lens voor dit werk tenzij je nog meer tele wil voor ander werk.
            Alternatief nog meer tele zoals Tamron 70-200 2.8 en dan kan je vanuit de zaal mooie close shots nemen maar dan heb je het breedhoek bereik niet meer als je eens een overzichtshot wil maken. 1200 euro +-.

            Bij deze lenzen zal je kunnen werken met een ISO rond de 3200 a 6400 in matig verlichte zalen.

            Dus prioriteiten eens opnieuw afwegen en eens kijken of er nog rek zit op de centjes.

            Je kan ook de zelfde lenzen van Nikon kopen maar dan spreken we over nog ander prijzen.
            Voordeel van die lenzen is dat de AF snelheid stukken hoger is dan Tamron.

            Comment


            • #7
              Re: Lens Nikon D3300

              Hallo,

              Zelf heb ik de Tamron 70-300mm f4.0-5.6 met VR (stabilisatie).
              Geen echt lichtsterke lens, maar wel van uitstekende kwaliteit en met een erg goede stabilisatie.
              Het overwegen waard misschien?
              Als het enkel voor binnen is, dan is ze niet lichtsterk genoeg, maar voor jouw beschikbare budget ga je (helaas) geen enkele lichtsterke zoomlens vinden.
              Nog een aanrader is de Sigma 70-200mm f2.8 als je ze voor een betaalbare prijs kan vinden ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Lens Nikon D3300

                Met het beschikbaar budget zou ik eens rondkijken op de 2e hands markt voor een lichtsterk objectief.
                Hierbij denk ik aan volgende lenzen die in uw budget zouden passen.

                Tokina 50-135 f2.8
                Sigma 50-150 f2.8
                Sigma 70-200 f2.8
                Tamron 70-200 f2.8

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Lens Nikon D3300

                  Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Met het beschikbaar budget zou ik eens rondkijken op de 2e hands markt voor een lichtsterk objectief.
                  Sigma 50-150 f2.8
                  Als je er eentje tegenkomt, de OS versie dan, laat maar weten
                  Ik vraag mij af hoeveel geld Sigma ontvangen heeft om de productie van die lens stil te leggen...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens Nikon D3300

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                    Als je er eentje tegenkomt, de OS versie dan, laat maar weten
                    Ik bedoelde uiteraard de versie zonder OS

                    Mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens Nikon D3300

                      Bedankt iedereen .
                      Ik heb de Nikon 55-200 VR II gekocht en al getest.
                      Bedankt aan iedereen voor de vele informatie .
                      dank

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens Nikon D3300

                        Succes ermee.

                        Mvg Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment

                        Working...
                        X