Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 200-500 mm lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon 200-500 mm lens

als ik een vogel fotografeer [op een hekje bv] dan is de sluitertijd minimaal 1/800 om zoveel mogelijk bewegingsonscherpte te voorkomen.
    Ingezoomd op 200mm met een 70-200mm met IS [canon]
    Goed idee om 2 foto's te maken met en zonder VR + eentje met statief.
    Waar heb je op scherp gesteld? OP het oog? Het lijkt op de poten??
    Of het ligt aan de back/front frocus
    En het lijkt of de [vogel] bewogen heeft.
    Heb je uit de hand 'geschoten"?
    Ik weet niet hoe zwaar dit objectief is, maar ik kan me voorstellen dat, als je weinig ervaring hebt, de kans op bewegingsonscherpte groter wordt als je niet via een statief werkt.
    Het kan natuurlijk ook zijn dat het objectief de bottleneck is

Ik ben niet bekend met Nikon objectieven, dus ik kan ook geen oordeel over deze lens geven

Last edited by CanonLeo; 13 februari 2016, 22:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonLeo Bekijk bericht
      als ik een vogel fotografeer [op een hekje bv] dan is de sluitertijd minimaal 1/800 om zoveel mogelijk bewegingsonscherpte te voorkomen.
      Ingezoomd op 200mm met een 70-200mm met IS [canon]
      Goed idee om 2 foto's te maken met en zonder VR + eentje met statief.
      Waar heb je op scherp gesteld? OP het oog? Het lijkt op de poten??
      Of het ligt aan de back/front frocus
      En het lijkt of de [vogel] bewogen heeft.
      Heb je uit de hand 'geschoten"?
      Ik weet niet hoe zwaar dit objectief is, maar ik kan me voorstellen dat, als je weinig ervaring hebt, de kans op bewegingsonscherpte groter wordt als je niet via een statief werkt.
      Het kan natuurlijk ook zijn dat het objectief de bottleneck is

Ik ben niet bekend met Nikon objectieven, dus ik kan ook geen oordeel over deze lens geven

https://www.flickr.com/photos/125940...posted-public/
      Ik zie in uw voorbeeld dat uw foto heel sterk softwarematig is verscherpt.
      Dit objectief heeft een goede VR en ik heb deze getest zonder statief bij bewolkt weer. Op 500 mm is het goed mogelijk dit objectief bij 1/250 sec zonder statief te gebruiken. Het verbaast mij dat de resultaten bij TC veel minder zijn dan die van mijn test.
      Last edited by Eenbes; 15 februari 2016, 10:07.

Comment

Na veel testen, toch maar naar de winkel geweest, blijkt dus een probleem met de d7200 te zijn en het ligt niet aan mij of de 200-500 dat ik softe beelden heb. Waarschijnlijk iets met de focusmodule. Camera is nu onderweg naar procirep.

Comment

Ik heb me daarnet deze lens ook besteld, zelfs met een komende cashback actie zal ik ze voor deze prijs niet meer kunnen kopen

Benieuwd wie het gaat winnen, Sigma 150-600 sports of deze Nikon

Comment

Dat is inderdaad een scherpe prijs, succes ermee.

Mvg Yves.
            What you see is what you get

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
              Dat is inderdaad een scherpe prijs, succes ermee.

Mvg Yves.
              Wel, dan heb ik nog een verrassing voor jullie: Bij Mediamarkt staat hij in promotie voor 1300euro!

Comment

Ondertussen veel opstap geweest met de lens en de camera, eerst thuis een back/front focus test gedaan, deze pakte goed uit, Nu moet ik zeggen dat naarmate je meer fotografeert en vooral op wat verdere afstand de foto steeds beter worden. Ik ben heel blij met reactie's en tips die ik hier gelezen heb, en heb er veel van geleerd, ik weet nu dat ik vooral moet blijven oefenen, en hoop dan ook nog veel mooie foto's te kunnen maken met mijn lens.
                Nogmaals iedereen bedankt voor al de info.

vriendelijke groet Hilda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hilda_68 Bekijk bericht
                  Ondertussen veel opstap geweest met de lens en de camera, eerst thuis een back/front focus test gedaan, deze pakte goed uit, Nu moet ik zeggen dat naarmate je meer fotografeert en vooral op wat verdere afstand de foto steeds beter worden. Ik ben heel blij met reactie's en tips die ik hier gelezen heb, en heb er veel van geleerd, ik weet nu dat ik vooral moet blijven oefenen, en hoop dan ook nog veel mooie foto's te kunnen maken met mijn lens.
                  Nogmaals iedereen bedankt voor al de info.

vriendelijke groet Hilda
                  Hallo Hilda, blij zo een reactie te mogen lezen. Het is inderdaad doorbijten en niet opgeven. Je hebt de juiste ingesteldheid en zo zie je maar dat het geen kwestie van is van even snel een lens gaan halen, op de body te klikken en prachtfoto's te maken. Nog veel geluk en plezier met je lens

Comment

Working...
                  X