Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor indoor volleybal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lens voor indoor volleybal

In Sporthallen is nooit veel licht, zelfs als het een lichte zaal lijkt. Met een F4 lens zal je dus vaak tekort komen.
    De sigma 50-150 2.8 is echt wel zeldzaam in 2dehands, ze zijn maar erg kort op de markt geweest en het lijkt wel dat enkel degene die overstappen naar fullframe die weg doen.
    Een 70-200 f2.8 zal je misschien wel meer betalen maar ook sneller vinden. Je moet wel zien hoe de focus snelheid is want je wil een zo snel mogelijke combinatie en je 550 zal al niet de snelste zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
      In Sporthallen is nooit veel licht, zelfs als het een lichte zaal lijkt. Met een F4 lens zal je dus vaak tekort komen.
      De sigma 50-150 2.8 is echt wel zeldzaam in 2dehands, ze zijn maar erg kort op de markt geweest en het lijkt wel dat enkel degene die overstappen naar fullframe die weg doen.
      Een 70-200 f2.8 zal je misschien wel meer betalen maar ook sneller vinden. Je moet wel zien hoe de focus snelheid is want je wil een zo snel mogelijke combinatie en je 550 zal al niet de snelste zijn.
      doe ik er dan goed aan een toch wat oudere type voorlopig te nemen in F2.8 ? hier en daar vind je wel een 2.8 70-200mm op verkoop site,s maar er zijn zoveel type,s dat ik de bomen int bos nimeer zie :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flamme Bekijk bericht
        doe ik er dan goed aan een toch wat oudere type voorlopig te nemen in F2.8 ? hier en daar vind je wel een 2.8 70-200mm op verkoop site,s maar er zijn zoveel type,s dat ik de bomen int bos nimeer zie :-)
        Door de zure appel heenbijten en meteen iets boven je budget gaan? Of verder sparen. Meer kan je momenteel niet doen. Koop zeker NIET de MAcro versie van Tamron. Deze is super traag en daar heb je echt niets aan.
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

Comment

Ik onderschrijf bovenstaande, de werking van de AF is heel belangrijk bij indoor.
          Enkel de merkeigen f2.8 lenzen zullen deze prestaties naar behoren kunnen leveren zonder compromissen.
          Vaste brandpunten zijn nog lichtsterker (en beter) uiteraard, maar missen dan weer de flexibiliteit van een zoom.
          Sportfotografie (vooral indoor) is niet voor niets één van de duurste takken van fotografie.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik ken de canon lenzen niet, maar ik werk met een oude nikkor 80-200 f2.8 en in combinatie met de D700 is dit op het randje voor veldrijden, maar het lukt wel. In combinatie met de D90 loopt het aantal misser direct op.

Comment

Ik heb ondertussen een tweedehands canon 70-200 f2.8 (zonder IS) gereserveerd zaterdag is ze normaal in mijn bezit .
              De IS versie ligt boven mijn budget en eigenlijk deze ok :-)
              Hopelijk is dit wel een goede lens .

Comment

Ik heb ondertussen een tweedehands canon 70-200 f2.8 (zonder IS) gereserveerd zaterdag is ze normaal in mijn bezit .
                De IS versie ligt boven mijn budget en eigenlijk deze ok :-)
                Hopelijk is dit wel een goede lens .
                Zeer zeker, want de IS functie is bij sport waardeloos.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik wil toch effe iedereen bedanken met al de info die ik heb gekregen hierdoor zal ik wss geen geld weg gegooid hebben
                  en natuurlijk ook een vrolijke kerst wensen

groetjes flamme

Comment

Met.een f4 gaat het nog geen topper worden qua resultaat. Vermits je bij volleybal meestal wel wat kan rondlopen. Handig en lichtsterk is de canon 85 f 1.8 . Je moet dan wel zelf voor zoom spelen. Voor een breeder beeld kan je die huidige lens gebruiken op de breedste kant. Op f3.5 moet het nog wel lukken.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Zeer zeker, want de IS functie is bij sport waardeloos.
                      Kuch, tenzij je dat op de juiste manier instelt en gebruikt.
                      ...leeg...

Comment

Het is een uitstekende lens. Je zal er al een heel eind mee opschieten volgens mij.
                        De huidige IS II versie is gewoon een klasse apart, net als de prijs, maar dat maakt jouw keuze helemaal niet verkeerd.

Kom ons hier ook nog eens je bevindingen meedelen als je eenmaal gewend bent om ermee te werken. Ook dat is altijd weer nuttig voor forumbezoekers die in dezelfde situatie zitten.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

hey bedankt

Ik ben vandaag naar de volleytraining geweest en ben zelf ook gaan trainen met de lens :-)
                          Ik moet zeggen wow wat een verschil de lens is supersnel en stil .
                          Wel is het een serieuze aanpassing voor mij ik ben gewoon in de sport stand foto,s te nemen en probeer nu zelf wat te testen met sluitersnelheden diafragma en iso wat toch veel moeilijker is dan gedacht
                          ik ga nu toch wat verder moeten zoeken wat de ideale stand is voor de camera om te gebruiken en welke settings ik best als basis gebruik om dan kleine aanpassingen te doen .
                          Ook het ideale moment vinden om die perfecte foto,s te nemen is echt wel moeilijk bij het volleybal
                          wel wil ik meegeven dat je met deze lens niet al te dicht kan staan . voor mij geen probleem want wij zitten toch veel in de tribune maar als je foto,s neemt lans de lijn wilt nemen neem je best enkele mm minder :-)

Comment

Working...
                          X