Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanger voor Sony 16-105

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vervanger voor Sony 16-105

Mijn standaard all round lens, de Sony 16-105, maakt sinds dit weekend een ratelgeluid bij het op-en afzetten van mijn camera, alsook soms bij het scherpstellen. Ik heb hier wat rond opgezocht en vrees dat de AF-motor defect is. Lens is al een tijdje buiten garantie dus zoek naar een waardige vervanger.
    Ik heb al zitten kijken naar de 2e hands versies van Sony 16-50 f2.8 of Sigma en Tamron 17-50 f2.8. Zit ik daar goed? Of zijn er nog alternatieven het bekijken waard? Budget ligt op 300 euro max.
    Sony α7ii
    5OOpx

Re: vervanger voor Sony 16-105

De sony 16-50 f2.8 is denk ik iets beter dan de 2 andere - maar eigenlijk zijn 't alle 3 degelijke lenzen denk ik. Zelf heb ik de tamron - is compact en zeker niet onaardig - gebruik die erg regelmatig op aps-c.
    Nu raad ik wel aan om even wat reviews te lezen en beelden te bekijken - er kunnen nl. nuances zijn in kleuren die de ene persoon fijn vindt en de andere afschuwelijk vindt. Idem voor AF, grootte, plaatsing van knoppen - stevigheid e.a. details.
    Google, dyxum (de lenzendatabank) - 't zijn zeker uw vrienden.

De kans is niet onbestaande dat dit onderdeel defect is: http://www.aliexpress.com/item/mount...047752330.html - tja - het stukje plastiek kost niks, maar de manuren om 't er in te zetten en de lens terug af te regelen... Hoor misschien is bij kaatje (post regelmatig op 2dehands en/of kapaza - die kent wel wat van herstel van sony/minolta-lenzen)! (woont in de buurt van 't Gentse). Misschien weet die er wel raad mee. Je kan de man in kwestie mailen - heb 'm een lens laten reinigen - 't is niet echt goedkoop, maar 't resultaat was echt geweldig goed (echt waar voor m'n geld gekregen)!

Comment

Bedankt voor de info.

Kaatje heb ik idd al eens tegengekomen op 2dehands of kapazaa
      Herstellen zal duur zijn en ik denk de kost niet waard, zeker niet als ik een goeie 2e hands op de kop kan tikken voor een klein prijsje
      Sony α7ii
      5OOpx

Comment

Even vragen kost meestal niet zo heel erg veel - die gears kosten blijkbaar een euro of 20, en veel geduld - want in de kerstperiode zaken uit China laten komen is trager dan in 't jaar. En dan nog wat werkuren - dan moet voor 100 à 150€ misschien wel mogelijk zijn.
        Een mailtje kost niks - misschien weet ie zo al via de beschrijving die u geeft wat er loos is.
        Je moet in zo'n geval best uw eigen voorgevoel volgen - je kan immers nog proberen als je 'm manueel niet meer wil gebruiken de lens als spare part te verkopen - dat gaat geen bakken geld opbrengen - maar goed. Ik heb zo voor de lol ook 's een barslechte 35-80 van Minolta opengegooid om dat 's te bekijken (die lens was zelfs afgeknepen tot f8 gewoon rotslecht - dus waardeloos, je krijgt dat dus totaal niet verkocht - ik zou dat ook niet durven verlappen). Maar de vatting is wel van metaal - dus nog bruikbaar???

Comment

Working...
        X