Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom test vakblad Nikon en Tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telezoom test vakblad Nikon en Tamron

Beste leden,

Ik lees hier een vergelijkende test betreffende telezooms in een magazine. Wat me opvalt is dat de nikon af-s 70-200 2.8 g ed vrii betreffende resolutie een getal van 80 scoort. DeTamron SP Af 70-300 f4-5.6 di vc usd scoort een getal van 87 betreffende resolutie. Op de website DXO mark scoren beide lenzen net het tegenovergestelde en komt de Nikon er stukken beter uit betreffende scherpte, wat men ook zou verwachten van een lens dat bijna 6 maal duurder is (mede ook te maken uiteraard door de lichtsterkte van deze laatste). Ik begrijp er niet veel meer van. Dankjewel voor jullie bevindingen.

Mvv,

Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

Re: Telezoom test vakblad Nikon en Tamron

Ofwel zijn de gegevens verwisseld,ofwel een slecht exemplaar.
    Maar ook misschien:
    WIENS BROOD MEN EET,DIENS WOORD MEN SPREEKT.
    Neutrale magazines worden onleefbaar.

Comment

Ik heb de VR uitvoering van de 70-200 2.8 en de Tamron SP Af 70-300 f4-5.6 di vc usd en kan de resolutie niet vaststellen, maar de Nikkor geeft scherpere beelden met meer detail dan de Tamron, die absoluut ook goed is.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Ofwel zijn de gegevens verwisseld,ofwel een slecht exemplaar.
        Een goede tester test meerdere exemplaren of vraagt bij een verrassende uitslag om nog een testexemplaar.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X