Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 35mm f/2 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 35mm f/2 IS USM

    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lens: Canon EF 35mm f/2 IS USM. Ik ben denk er aan om deze mogelijks bij aan te schaffen naast mijn 50mm 1.8 II omdat deze soms net te veel mm heeft.

    Het is bedoeld voor op een Canon 70d. Zou deze lens niet voor te veel vervorming zorgen bij portret/modellen werk op een crop sensor ?

    En is de deze lens zelf goed van kwaliteit?

    Mvrgr
    Nickel
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

  • #2
    Re: Canon EF 35mm f/2 IS USM

    Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
    Het is bedoeld voor op een Canon 70d. Zou deze lens niet voor te veel vervorming zorgen bij portret/modellen werk op een crop sensor ?
    Zolang je niet te dicht bij je model komt (zeg maar gezicht en net iets meer) dan denk ik niet dat je onaangename of onnatuurlijke resultaten krijgt.
    De eerste berichten over deze lens zijn positief, maar ik heb er zelf nog geen in mijn handen gehad.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 35mm f/2 IS USM

      Ik heb deze lens niet. Wel de 50mm 1.8.
      Sinds een maand heb ik ook de ef 40mm 2.8 STM. Dat is zo'n meevaller. Ik gebruik ze wel op een full-frame. Misschien minder handig op een 70D. Mijn 50mm zal ik niet meer gebruiken.
      Qua formaat (zeeeeer klein, ideale wandellens) en prijs (ik kocht ze via e-bay in het Verenigd Koninkrijk voor 135 euro) is de 40mm uniek. Ook de beeldkwaliteit is verwonderlijk goed. Ze krijgt ook goede reviews. Ik zou die ook eens bekijken. bv op photozone.de. Daar zijn ze beide getest.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 35mm f/2 IS USM

        Ik heb ze aangekocht omdat ik met de 50mm steeds veel te nipt in het kader zat op mijn cropcamera.

        Ben er zeer tevreden mee, weinig vervorming vind ik, en mooi scherp. Ook handig is de IS als je ermee gaat filmen, iets wat ik heel weinig doe, maar als je de lens er dan toch hebt opstaan, geeft dat heel mooie resultaten!

        Voorbeeldje:

        Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


        EDIT: ik gebruik de lens vooral binnenshuis om de kinderen-in-actie te fotograferen. Met de standaard kitlens kom ik vaak net dat beetje te kort, bijflitsen doe ik niet graag, dus een iets lichtsterkere lens is een noodzaak. Met de 50mm 1.8 stond ik vaak letterlijk met mijn rug tegen de muur in mijn woonkamer, en met de 35 mm f 2.0 heb ik de perfect ruimte die ik graag heb. Navenant wat jij graag gebruikt, doe eens wat ik heb gedaan vooraleer ik bestliste; fotografeer eens een paar weken op de locatie waar jij de 35mm het meest wil gaan inzetten, maar met je standaard kitlens.
        Kijk dan eens naar je 'comfortabele zone' waar je vaak in fotografeert; is dat vaak 35, of leunt het eerder tegen de 40, of eerder 28 mm? Er bestaan primes in die drie focale lengths, dus kan je kiezen welke het beste voor jou gaat passen in de toekomst.

        IZ.
        Last edited by Izzy HaveMercy; 19 november 2015, 12:05.
        For Greater Good - Ambient Music for the Masses

        Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 35mm f/2 IS USM

          Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
          Met de 50mm 1.8 stond ik vaak letterlijk met mijn rug tegen de muur in mijn woonkamer, en met de 35 mm f 2.0 heb ik de perfect ruimte die ik graag heb.

          IZ.
          Dat vat het zo wat goed samen. De 50mm is soms (niet altijd) wat te krap in het kader en ik vermoed dat die 35mm daarvoor een oplossing zou kunnen bieden.
          Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

          Comment


          • #7
            Re: Canon EF 35mm f/2 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
            Dat vat het zo wat goed samen. De 50mm is soms (niet altijd) wat te krap in het kader en ik vermoed dat die 35mm daarvoor een oplossing zou kunnen bieden.
            Het enige wat me tegenhield was het verschil tussen 98 en 500 euro, maar die frustratie was de 400 euro verschil wel waard

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #8
              Re: Canon EF 35mm f/2 IS USM

              De 35 mm is zijn meerprijs meer dan waard. De bouwkwaliteit is van een heel andere orde, de IS heb je niet op de 50mm, de scherpstelmotor is sneller en veel beter, ...

              pieter
              de wondere wereld van Yellow Duck

              Comment


              • #9
                Re: Canon EF 35mm f/2 IS USM

                Allé, duidelijk te overwegen dus en bedankt voor de voorbeelden. In lightroom eens mijn brandpuntafstanden checken 35 versus 50 mm.
                Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

                Comment

                Working...
                X