Ik werk met een Nikon D4 en bovenstaande lens. Kocht deze enkele weken terug en fotografeerde daar één concert mee. Tot mijn grote voldoening!
Onlangs bleken mijn nieuwe opnames plots overbelicht te verschijnen op mijn display.
Ik werk altijd op automatisch. Mijn ingebouwde lichtmeter stond juist, maar de beelden zijn totaal overbelicht.
Eveneens getest in studio met externe lichtmeter. Resultaten idem.
Dan een test gedaan met andere body en een 70-200 van een collega. Kruislings getest.
Als ik een opname maak op 2,8 en lenzen wissel is het verschil zeer klein.
Maar als ik op kleinere diafragma's wil werken zijn mijn resultaten overbelicht.
Lijkt erop dat ik wel een klein diafragma vraag aan mijn body, maar de lens niet volgt en blijft open staan op 2,8.
Weet iemand hier een oplossing voor zodat ik niet naar Procirep moet?
Thanks.
NB : voorheen al mijn gerief tweedehands via dit forum gekocht. Nooit problemen gehad. Hier zit dus goed volk. ;-)
Nu koop ik eens iets nieuws en ... patat! grrrr
Onlangs bleken mijn nieuwe opnames plots overbelicht te verschijnen op mijn display.
Ik werk altijd op automatisch. Mijn ingebouwde lichtmeter stond juist, maar de beelden zijn totaal overbelicht.
Eveneens getest in studio met externe lichtmeter. Resultaten idem.
Dan een test gedaan met andere body en een 70-200 van een collega. Kruislings getest.
Als ik een opname maak op 2,8 en lenzen wissel is het verschil zeer klein.
Maar als ik op kleinere diafragma's wil werken zijn mijn resultaten overbelicht.
Lijkt erop dat ik wel een klein diafragma vraag aan mijn body, maar de lens niet volgt en blijft open staan op 2,8.
Weet iemand hier een oplossing voor zodat ik niet naar Procirep moet?
Thanks.
NB : voorheen al mijn gerief tweedehands via dit forum gekocht. Nooit problemen gehad. Hier zit dus goed volk. ;-)
Nu koop ik eens iets nieuws en ... patat! grrrr
Comment