Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Canon FD objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Oude Canon FD objectieven

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ok .. globaal antwoord

    Ik heb de lens open gekregen (volgens een youtube video'ke) maar ik denk dat mijn beide polsen gebroken zijn LOVL !!

    Ok .. zoals op bijgevoegd schema .. de groepen 1 & 2 zijn makkelijk te demonteren (eens je die vervloekte naamring los krijgt) ... groep 3 zit vast in de body en moet met een speciale "spanner" via inkepingen in de lensgroep body losgevezen worden. Dat is duidelijk 2-ledig. Er zitten inkepingen in de externe ring en ook in de interne. Ik vermoed dat de ganse groep er uit schroeft en dat men dan die groep kan openen. Ik heb zo'n geen spanner en om daar nu voor één maal 40-50 € aan uit te geven ? ... maar die vervloekte schimmel zit dus tussen de lengroepen in (zie pijltjes), begrijpe wie kan !!

    Een vuilnisbak operatie ? tenzij ik zo een spanner ding kan vinden en dan wat krassen kan maken op het achterste element of zo ..

    .. en voor wie twijfelt of er schimmel in zit ... quick & dirty foto'tjes erbij ... op 2 nivos !!
    Ok, dacht eerst dat je bedoelde dat je het zag als je foto's nam met de lens... Misverstand.

    Als je geen spanner hebt dan kan je zelf een hulpstukje maken met een messing lat uit de brico en een vijl. Langs de andere kant komt zo'n spanner wel eens van pas als je van plan ben om nog meer van die oude objectieven te kopen. Er zijn er altijd wel die aandacht nodig hebben. Soms is het stof, olie op het diafragma of nieuw vet in de scherpstel mechaniek.

    Comment


    • #62
      Re: Oude Canon FD objectieven

      Regulus, had je deze sites al ontdekt: KLIK en KLIK ?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #63
        Re: Oude Canon FD objectieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        ...

        Als je geen spanner hebt dan kan je zelf een hulpstukje maken met een messing lat uit de brico en een vijl. Langs de andere kant komt zo'n spanner wel eens van pas als je van plan ben om nog meer van die oude objectieven te kopen. Er zijn er altijd wel die aandacht nodig hebben. Soms is het stof, olie op het diafragma of nieuw vet in de scherpstel mechaniek.
        ;-) .. wel blijkt dat men redelijk goede "el cheapo" spanner wrenches kan kopen made in China via ao de bekende flee-bay ea 15 Euro of zo ...
        .. en idd ik ben niet van plan om een winkeltje te beginnen LOL ! Ik ga de mensen op het mflenses forum een beetje lastig vallen haha

        Comment


        • #64
          Re: Oude Canon FD objectieven

          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
          Regulus, had je deze sites al ontdekt: KLIK en KLIK ?
          Neen, ik had die nog niet gezien maar ik had wel al deze ook_klik en deze ook_klik gevonden ... en natuurlijk dit Canon-lens-museum en repertorium niet vergeten !!

          Comment


          • #65
            Re: Oude Canon FD objectieven

            Aanrader http://www.benl.ebay.be/itm/Tamron-a...MAAOSwxN5WXwxo

            Ik heb een stuk meer betaald

            Comment


            • #66
              Re: Oude Canon FD objectieven

              Hmmm ... heb je naar de fotos 4 & 5 gekeken ? Met de frats die ik onlangs voorhad stelt zoiets mij absoluut niet gerust. het is nauwelijks te zien of dit een defect is of een optisch bedrog ... IMHO, riskant ..

              Comment


              • #67
                Re: Oude Canon FD objectieven

                je bent beschermd als je met paypal betaald en de omschrijving niet overeenstemt met de werkelijkheid.

                Comment


                • #68
                  Re: Oude Canon FD objectieven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                  je bent beschermd als je met paypal betaald en de omschrijving niet overeenstemt met de werkelijkheid.
                  Ja daar schiet je een eind mee op ... in het slechtste geval is iemand z'n flee-bay ervaring een soort flipperkast avontuur waar het gekocht item het balletje is ...

                  Comment


                  • #69
                    Re: Oude Canon FD objectieven

                    Even een "bump" ..

                    Ik ben nu de "gelukkige" bezitter van een Minolta 35-70 zoom macro lens en die werkt uitzonderlijk goed op de A6000. Het enige minpuntje is dat de diafragma ring ooit ge-"decliked" werd maar daarbij heeft men het niet te nauw genomen met de vijsjes van de minolta bajonet "backplate" .. er zitten vijsjes in maar 1 ontbreekt en de andere is zeker niet het originele

                    Zodus, waar geraak ik aan zulke vijsjes ? een andere stikgoedkope lens kopen en kanibaliseren ? iemand ?

                    Comment


                    • #70
                      Re: Oude Canon FD objectieven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                      Aanrader http://www.benl.ebay.be/itm/Tamron-a...MAAOSwxN5WXwxo

                      Ik heb een stuk meer betaald
                      De Tamron SP 90mm f2.5 maar weer verkocht. Gelukkig mn oorspronkelijke aankoopprijs er weer terug uitgehaald. Superscherpe lens, maar door het vlakke achterste element last van sensor flare op digitaal.

                      In de studio op f8 duidelijk zichtbaar 😕 jammer, want èèn van de scherpste lenzen die ik al heb gehad.
                      Last edited by Bobb; 23 december 2015, 09:45.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Oude Canon FD objectieven

                        Ik verwacht toch een serieuze stijging in de verkoop en de prijzen van analoge lenzen, nu de nieuwe a7's stabillisatie op de sensor hebben.

                        Ik heb mn Canon FD set nog snel vervolledigd; 24mm f/2.8, 35mm f/2, 50mm f/1.4, 85mm f/1.8 en de 50mm f/3.5 macro.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Oude Canon FD objectieven

                          Lijkt mij een klein fortuin aan lenzen !!

                          Een betaalbare 24mm had ik er ook nog graag bij gehad .. en liefst eentje waar ik weeral geen bijkomende adapter moet voor kopen

                          Comment


                          • #73
                            Re: Oude Canon FD objectieven

                            Ik heb is vergeleken; deze Canon FD set kost zo'n kleine 800€ (eBay), de Contax/Zeiss versie zou op 1600€ (eBay) komen en met Sony FE zit je dan op +3000€ voor vergelijkbare primes.

                            Dus Canon FD leek me de verstandigste investering prijs/kwaliteit. Moet zeggen dat de zachte Canon kleuren heel mooi tot hun recht komen op de Sony's.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Oude Canon FD objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Lijkt mij een klein fortuin aan lenzen !!

                              Een betaalbare 24mm had ik er ook nog graag bij gehad .. en liefst eentje waar ik weeral geen bijkomende adapter moet voor kopen
                              Ik heb net een revuenon 24mm f2,8 gekocht. Ben eens benieuwd...
                              De beste 'standaard f2,8' 24mm die ik heb is een Konica Hexanon, superlensje, net zoals vele andere hexanons.
                              FLICKR PHOTOSTREAM
                              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                              Comment


                              • #75
                                Re: Oude Canon FD objectieven

                                Ik hoop dat ik ooit is ergens de Canon FD 24-35 L en de 80-200 L op de kop kan tikken voor een prijske.

                                Comment

                                Working...
                                X