Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Canon FD objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Oude Canon FD objectieven

    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
    Inderdaad, ben nog op zoek naar een 24mm.
    Ik zal morgen Ebay eens in de gaten houden.
    Momenteel ben ik aan het bieden op een heel mooi exemplaar (verkoper 100% positief) en ik zit nog onder de 100 euro, wat ik al heel veel vind, maar hoger ga ik in geen geval.
    Ik zal die waarschijnlijk met verlies moeten verkopen. Ben wel de enige verkoper die de zonnekap erbij kan leveren. Als ik hem deze week ni verkocht krijg zak ik tot 150 euro. Lager ga ik ni, dan hou ik de lens liever bij.

    De Tair dan toch maar besteld 😎 voorlopige oplossing tot ik wat meer budget heb voor Iets beters.

    Comment


    • Re: Oude Canon FD objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
      Ik zal die waarschijnlijk met verlies moeten verkopen. Ben wel de enige verkoper die de zonnekap erbij kan leveren. Als ik hem deze week ni verkocht krijg zak ik tot 150 euro. Lager ga ik ni, dan hou ik de lens liever bij.
      Dan begint het hier echt te jeuken hoor Bobb.
      Maar ik zou graag van mijn Canon New FD28- en 50mm willen af geraken.
      Mannen moet je hier eens een kijkje nemen, echt de moeite hoor vooral die foto's genomen met de New FD 300mm L =
      Dat zal een duur stukje glas zijn.
      Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • Re: Oude Canon FD objectieven

        Die Philippe Reeve maakt daar idd prachtige beelden mee. Ik vind deze echter niet in Europa, dus voorlopig de Tair gekocht.

        Ik hoor het wel he 😉 je weet wel dan van wie je koopt he. In zeer mooie staat 😉

        Comment


        • Re: Oude Canon FD objectieven

          Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
          De Tair dan toch maar besteld 😎 voorlopige oplossing tot ik wat meer budget heb voor Iets beters.
          Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden
          Mooie foto's op dat sonyalphaforum idd, ik geloof dat het door dezelfde poster komt dat ik (tot nu toe zonder succes) ben beginnen uitkijken naar de FD 80-200L, maar ik moet zeggen dat de foto's van de 300L me niet echt veel doen..
          Ik betwijfel of die echt veel beter is dan de Tair eigenlijk, maarja, daarvoor moet iemand ze alle 2 kopen.. hint, hint..
          weet er iemand een goeie vergelijking tussen de L en de niet-L, want die is ongeveer even duur als de Tair blijkbaar? Het lijkt me dat alle FD 300mm f/4 lenzen "nFD" zijn? Wel een paar interessante links en testen tegen gekomen, maar zo snel geen goeie vergelijking gevonden.

          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • Re: Oude Canon FD objectieven

            Een vergelijking tussen een L en niet L niet direct maar het zal wel aan die twee ultra low-dispersion elementen liggen zeker die veel meer kleur geven.
            Ik heb ook al een niet New FD tegengekomen en die prijs viel echt mee, alleen die import prijzen uit de US en Japan kunnen enorm hard tegenvallen.
            Ben ook verschoten van de prijs van een New FD 24mm f/1.4 L uit Japan, $ 675,00 zonder importkosten!

            @ Bobb, er staat er eentje te koop op de Duitse Ebay en uit Duitsland, de rest komt uit de US en Japan.
            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • Re: Oude Canon FD objectieven

              Ik ben 'in blijde verwachting'



              Ben wel erg benieuwd, de meesten vinden dat de lens nogal (te) veel CA geeft, hopelijk valt het wat mee, ik heb er wel al slechte voorbeelden van gezien, maar ook erg mooie beelden en dit zou volgens de meeste bronnen wel de beste versie zijn. (eerste versie, SSC , 5 lenselementen in 5 groepen, geen IF, 700g)
              Maar ik heb ook veel interesse in de FD 2x-B convertor (7 lenselementen in 5 groepen!), die zou bvb ook perfect werken op de 100mm 2.8 om zo super compact te blijven en toch redelijk wat tele bij te hebben (maar met f/5.6 niet erg lichtsterk natuurlijk)

              Ook de eerste beelden van de 80-200mm 1:4 SSC nog eens even terug bekeken en eigenlijk vind ik die toch ook nog niet zo slecht, zeker voor zo'n goedkope lens (tegenwoordig), de meeste onscherpe beelden zijn uiteindelijk toch vooral wat bewogen wsl en CA is héél goed onder controle en de kleuren en bokeh vind ik ook niet slecht, benieuwd of de 2.8 prime nog veel extra kan bieden buiten een stop licht.

              Nog een paar onbewerkte testshots van de eerste test met de 80-200 f/4, allen op 200mm en f/4 denk ik:


              DSC09760_1920px by Koen Nieuwenhuize, on Flickr


              DSC09788_1920px by Koen Nieuwenhuize, on Flickr


              DSC09799_1920px by Koen Nieuwenhuize, on Flickr
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • Re: Oude Canon FD objectieven

                Amai, ziet er een goei lenske uit... die laatste is heel knap

                Comment


                • Re: Oude Canon FD objectieven

                  Bedankt Dpix
                  Ik ben er ook positief door verrast, zeker voor een lens die je makkelijk tussen de +-€15 en €70 op de kop kunt tikken, afhankelijk van de staat, de mijne heeft een heel aantal putjes in het frontelement, maar de ingebouwde zonnekap zorgt er gelukkig voor dat de zon daar meestal niet op valt en dan zullen die niet veel negatieve effecten geven.
                  Ik vermoed dat die lens toch dichter bij de L versie staat dan verwacht, ze heeft ook wel speciale glassoorten en element vormen en was ook erg duur in zijn tijd http://www.canon.com/c-museum/en/product/fd190.html
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • Re: Oude Canon FD objectieven

                    Ben ook nieuwsgierig. Heb nog niet echt de kans gehad om de L lens te testen. Als ik de mooie beelden van de non L zie ben ik toch nieuwsgierig naar de L.

                    Comment


                    • Re: Oude Canon FD objectieven

                      Ik ook
                      Maar rechtstreeks vergelijken zal niet simpel zijn..
                      De L versie was blijkbaar minder duur in 1985 (88.000 yen) dan de SSC in 1976 (100.000 yen), maar de L zal sowieso wel beter zijn, ze zullen de technieken om zo'n 'semi-apo' tele-zoomlens te maken gewoon vereenvoudigd hebben in de jaren er tussen.
                      Wat ik vreemder vind is dat de mfd van de L 5cm korter is (95cm <-> 1m), maar de vergrotingsfactor een stukje kleiner (0.22x <-> 0.29x), dat zal wel iets met interne focus/'focus breathing' te maken hebben ofzo wsl.
                      Mijn SSC versie zoomt ook wel volledig intern (allerlei groepen die met verschillende snelheden bewegen zo te zien), maar bij het focussen schuift komt het voorste deel van de lens naar buiten (filterdraad draait niet mee), de achterste lensgroep blijft zo te zien altijd stationair.
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment


                      • Re: Oude Canon FD objectieven

                        Alle, een ganse (mooie fotografeer-) dag voor niks bij de bel zitten wachten op PostNL, wat een bende incompetente kl**tzakken zijn me dat zeg! En dat is al de 3de of 4de keer, ik heb nog niet één keer een pakketje via hun op het afgesproken moment mogen ontvangen.
                        Om 21h30 springt de leverdatum doodleuk van zaterdag 12/3 naar maandag 14/3, terwijl mijn pakket zogezegd al een hele dag in een bestelbusje binnen België onderweg was:

                        Datum Tijd Plaats Status
                        za 12 mrt.09:18 BE Bezorger is onderweg
                        za 12 mrt.07:39 BE Zending ontvangen op distributievestiging
                        vr 11 mrt.21:38 NL Zending gesorteerd voor het land van bestemming
                        vr 11 mrt.21:09 NL Zending is ontvangen door PostNL
                        vr 11 mrt.16:52 NL Zending is ontvangen door PostNL
                        vr 11 mrt.16:49 Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL
                        Ik post het maar om iedereen af te raden deze afzetters nog te gebruiken, voor 13 euro was ik hem beter hiermee gaan halen: https://www.flixbus.be/ dat is zelfs nog goedkoper naar Rotterdam op en neer!!

                        Ps: sorry voor deze zware off-topic post, maar het moest er echt even uit
                        Op zich vind ik het best wel normaal dat een pakje er meer dan één dag over doet (hoewel, voor een prijs die duurder is dan met die bus op en af neer naar Rotterdam te gaan, toch wel belachelijk duur!), maar waarom hebben ze dan track&trace, wsl enkel om de mensen een hele dag (of meerdere) te kunnen ****** ofzo, dat ze dan gewoon eerlijk aangeven wanneer het echt komt...
                        Last edited by oermens; 12 maart 2016, 22:15.
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • Re: Oude Canon FD objectieven

                          Heb ook al slechte ervaringen gehad met PostNL

                          Comment


                          • Re: Oude Canon FD objectieven

                            Hier met PostNL eerst slechte ervaringen en 2 x een gezonde klachtenbrief opgestuurd.
                            1ste keer pakket gewoon afgezet aan de voordeur, we waren thuis maar ze heeft nooit aangebeld.
                            2de keer pakket gewoon in ons washok gelegd en pas twee dagen later zag mijn vrouw dat daar een pakket lag (we gaan wij niet alle dagen in dat hok kijken hé).
                            Maar ook met die pummels van Bpost al 3 x miserie gehad.
                            Ze hadden zogezegd aangebeld maar we waren niet thuis en dus briefkaartje in de bus. Moest toch telkens op een vrijdag zijn hé dat dit gebeurde!!!
                            En Kiala moet ik ook niet hebben, hun pakjes moeten eerst via Kinshasa voor ze in de Carrefour worden afgeleverd.
                            Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • Re: Oude Canon FD objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                              @ Bobb, er staat er eentje te koop op de Duitse Ebay en uit Duitsland, de rest komt uit de US en Japan.
                              Die is uiteindelijk voor +500€ verkocht 😬

                              Begrijp dat niet, dan kan je toch al beter voor een Canon ef versie gaan.

                              Comment


                              • Re: Oude Canon FD objectieven

                                Met PostNL nog niets anders dan slechte ervaringen gehad. Ik bestel niets meer in Nederland omwille van die idioten en laat het elke winkel ook weten waarom. PostNL bestaat eigenlijk niet in België. Enkel Care&Pharma heeft een vestiging in België. Ze hebben geen handelsregister hier, geen contactadres, niets. En PostNL in Nederland wil geen klacht aanvaarden "want het is een andere firma". Het is gewoon een bende zelfstandigen die voor PostNL Nederland rondrijden waardor die alle Belgische wetgeving ontlopen.

                                Comment

                                Working...
                                X