Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen en externe flits Olympus E510

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen en externe flits Olympus E510

De batterij van mijn Olympus E510 heeft het begeven. Een nieuwe batterij kost mij 40 euro. Ondertussen ben ik wel aan een andere reflexcamera toe. Ik weet niet of ik die nieuwe batterij nog wil kopen.
    Kan ik mijn lenzen en externe flits van de Olympus E510 nog gebruiken bij een nieuwe reflexcamera van Nikon of Canon?
    Ik heb begrepen dat Olympus gestopt is met reflexcamera's.

Re: lenzen en externe flits Olympus E510

Alleen een flits zal als M flits kunnen gebruiken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hoi,
      Oorspronkelijk geplaatst door Colet Bekijk bericht
      ...
      maar Olympus produceert wél hele goed systeemcamera's...
      OM-D E-M1...
      Daar zullen uw lenzen (met behulp van een adapter) en flitser wel op werken.

Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Colet Bekijk bericht
        De batterij van mijn Olympus E510 heeft het begeven. Een nieuwe batterij kost mij 40 euro. Ondertussen ben ik wel aan een andere reflexcamera toe. Ik weet niet of ik die nieuwe batterij nog wil kopen.
        Kan ik mijn lenzen en externe flits van de Olympus E510 nog gebruiken bij een nieuwe reflexcamera van Nikon of Canon?
        Olympus heeft nu keuze genoeg in systeemcamera's.
        Ik heb al een tijdje ervaring met Olympus en kan je alvast zeggen dat ik een E510 niet zou willen ruilen voor bv. mijn recente OMD EM10 MKII
        Ook niet voor een gelijkaardig geprijsde Canon DSLR.

U kan een nieuwe OMD EM5 kopen nu... voorlopig aan slechts 349 euro (heb ik gehad en is heel goed)
        Last edited by Funcky; 25 oktober 2015, 11:42.
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Hoi,

Ik was ook 2 jaar een tevreden E-M5 gebruiker en een half jaar E-M1.
          Alleen op de E-M1 kunt u met behulp van een adapter, de "oudere" lenzen gebruiken.
          Andere Olympus systemen hebben alleen een Contrast AF systeem en geen Phase Detect AF systeem.

Adrie

Comment

Working...
          X