Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 150 mm macro of tamron 180mm macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sigma 150 mm macro of tamron 180mm macro

Ik overweeg om ter vervanging van mijn Tamron 90mm een nieuwe macrolens aan te schaffen voor mijn a77.
    Wie kan er mij meer info geven over één van bovenstaande lenzen of kan ze eventueel vergelijken?
    Alvast bedankt voor de info.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Re: sigma 150 mm macro of tamron 180mm macro

Ik heb de Sigma 150mm f2,8 gehad, dat is een heel goede macrolens, heel goede beeldkwaliteit, alleen is de autofocus aan de trage kant (voor macro is dat niet zo'n probleem, maar als je de lens voor iets anders wil gebruiken, dan kan dat wel een probleem zijn).

Nu heb ik de Sigma 180mm f2,8 met beeldstabilisatie, de beeldkwaliteit is minstens even goed als die van de 150mm, en de beeldstabilisatie kan in bepaalde omstandigheden heel handig zijn.
    Ook bij die lens is de autofocus veel trager dan wat ik gewend ben bij Canonlenzen, andere nadelen zijn de erg hoge prijs, het gewicht en de afmetingen.
    Maar door die 180mm heb ik gewoonlijk geen teleconverter nodig om beestjes te fotograferen, de 150mm gebruikte ik geregeld met een 1,5x teleconverter, waardoor de beeldkwaliteit eigenlijk toch iets verminderde.
    De beeldstabilisatie zorgt voor een groter percentage bruikbare beelden (maar bij Sony zit de beeldstabilisatie in de camerabody zelf, ik weet niet of Sigma dan ook nog beeldstabilisatie in de lens zet bij de lenzen met Sony vatting).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Als je een sigma-lens koopt met OS, moet je kiezen - de ingebouwde stabilisatie van de camera of van de lens. Nooit beide samen gebruiken (daar zijn tests van verschenen de link vindt u wellicht terug via dyxum, dat was een artikel over de OS van de sigma 70-200) - da's ook de les die ik door de combinatie 150-500 DG OS HSM en de a55,a58,a900 geleerd heb. De sigma documentatie is daarover niet geweldig duidelijk, en soms spreken de bronnen makaar wat tegen. Het is wel zo dat op een A6000 met de LA-EA4 je de OS wel kan gebruiken (uit de hand). Boven 200 à 300mm zou ik denken dat de OS de bovenhand gaat krijgen over de ingebouwde stabilisatie.
      Het is zo dat Tamron uit de Sony lenzen de stabilisatie systematisch weg laat - wellicht net omwille van de gevolgen.
      Wil u weten of een lens OS bevat - voor de Sony vatting - dan gaat u dat grondig bij Sigma moeten onderzoeken - het staat meestal in de voetnoten - bij de *-etjes of de cijfertjes.
      Wat de lensprestaties betreft - ga zeker op dyxum kijken - en lees er wat reviews over.

Comment

bedankt voor de reacties.
        Is er soms iemand in het bezit van deze lenzen waar ik deze eventueel eens mag testen.
        Ik woon in Sint-Amands.
        Stuur gerust een pm.
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Working...
        X