Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom kan ik het diafragma niet aanpassen van mijn Nikon AF-S 16-80mm f/2.8-4 ED VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarom kan ik het diafragma niet aanpassen van mijn Nikon AF-S 16-80mm f/2.8-4 ED VR

Ik heb een Nikon D90 en een nieuw objectief gekocht.
    Nl, een Nikon AF-S 16-80mm f/2.8-4 ED VR.

Ik kan het diafragma niet oppassen.
    Bij 16mm geeft hij 2,8 en kan hier niet aan veranderen.
    Bij 80 mm geeft hij een 4 en kan hier eveneens niet aan veranderen.
    Niet in het Manuele voorkeurprogramma, of diafragma voorkeuze.
    Ik vind ook geen instellingen terug op mijn camera die ik hiervoor kan aanpassen.

Iemand die me weet hoe dit komt?

Re: Waarom kan ik het diafragma niet aanpassen van mijn Nikon AF-S 16-80mm f/2.8-4 ED

Deze nieuwe lens heeft een elektronisch diafragma en werkt niet op oudere modellen.Spijtig voor jou.
    Groeten.

Comment

Re: Waarom kan ik het diafragma niet aanpassen van mijn Nikon AF-S 16-80mm f/2.8-4 ED

Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
      Deze nieuwe lens heeft een elektronisch diafragma en werkt niet op oudere modellen.Spijtig voor jou.
      Groeten.
      Op de planning stond toch een nieuwe body, nl D7200.
      Hierop zou het objectief dus wel maximaal moeten werken?

Grz

Comment

Beste,

ik vind wel deze info terug bij de technische specificaties voor nikon D90:
        Diafragma
        Direct terugkerend, elektronisch gestuurd??

Grz

Comment

Deze lens heeft inderdaad een electronisch diafragma ipv mechanisch en kan alleen op de nieuwere Nikons worden gebruikt. Ik dacht van de lancering van de D3/D300, maar dit kan niet kloppen want de D90 is nieuwer dan de D300. Op het Nikonforum van Photo.net staat de exacte info.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
          X