Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom werkt deze lens niet op mijn D7000?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarom werkt deze lens niet op mijn D7000?

Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)
    Ik wou deze lens kopen,ik heb deze geprobeerd op mijn D7000 maar ik kreeg steeds foutmelding fEE op mijn toestel.
    Een andere lens werkt perfect en die lens werkt ook perfect op een ander toestel?!!
    Ik ben verward.
    Hoe kan dit nu?

mvg
    Last edited by maltje1962; 17 oktober 2015, 12:43.
    Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
    schitterende maltwhisky op de kast

Re: Waarom werkt deze lens niet op mijn D7000?

Als het gaat om een tweedehandslens is het vermoedelijk omdat er geen zoom motor in het toestel zit.
    De nieuwe versies voldoen hier wel aan: zie website Tamron: "Vanaf juni 2008 leverbaar met "ingebouwde" motor ten behoeve van gebruikers van nieuwere Nikon camera's die zo'n ingebouwde motor vereisen, zoals de Nikon D40, D40X en D60. Het nieuwe model (model A09NII) vervangt de vorige versie (model A09N)."

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Een motor in de lens bedoel je dan?
      In mijn D7000 zit een zoommotor toch?
      het gaat idd om een 2dehands lens.

mvg

Comment

Op jouw toestel zat waarschijnlijk de diafragmaring, van de lens, niet opslot op het kleinste diafragma. Uit ervaring weet dat dit bij deze lens makkelijk gaat doordat je bij het monteren van de lens makkleijk het knopje drukt en de ring verdraait.
        Last edited by hjanssen; 17 oktober 2015, 14:55.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Daar hebben we beide toch opgelet.
          Het zal er wel wat mee te maken hebben want heel af en toe als er aan de ring gedraaid werd dan ging de fout ff weg.
          Jammer.Opzoek naar een andere lens dus.

mvg
          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Op jouw toestel zat waarschijnlijk de diafragmaring, van de lens, niet opslot op het kleinste diafragma. Uit ervaring weet dat dit bij deze lens makkelijk gaat doordat je bij het monteren van de lens makkleijk het knopje drukt en de ring verdraait.

Comment

Aan TS maltje1962: ik heb deze lens gebruikt van 2005 tot juni 2015, op een Nikon D70 en D7000, zonder problemen, ik heb blijkbaar een
            "goed exemplaar".
            Het heeft niets te maken met op slot zetten van diafragma of ander bijgeloof, maar op de info die de lens ontvangt van de camera. Bij mijn nieuwe
            Nikon D7200 werkt ze nl niet: enkel op M en dan enkel manueel te verstellen via de onmogelijk geplaatste diafragma-ring.
            "Lensora.com" geloofde het eerst niet, tot ik het antwoord van de invoerder, firma De Beukelaar stuurde:
            Geachte,

"Vermits het AF systeem in uw lens is ingebouwd, wordt dit niet bediend door de recente Nikon camera waar het AF systeem in de camera zit.

Voor deze camera heeft u er belang bij om over te schakelen naar de nieuwe versie die daarop is voorzien. Tamron biedt deze versie aan sinds 2008.

Met vriendelijke groet,"

Vreemd is dat bij TS deze lens (versie 2003) niet werkt op een D7000, bij mij net omgekeerd: wel op D7000 en niet op D7200.

Ik heb intussen bij de vakhandel, waar men het verschil tussen beide lensen kent (2003 versus 2008) de nieuwe versie besteld,
            na testen op D7200 natuurlijk!
            De versie 2003 stond bekend als onvoorspelbaar: of je had een goed exemplaar, of een slecht... ik wil liefst enkel een goed, mijn oude
            is een leuke lens met een interessant bereik!

mvg,
            Johan

Comment

Working...
            X