Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens en Camera laten trouwen. :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens en Camera laten trouwen. :)

    Dag iedereen,

    ik vind antwoorden op deze vraag mss ook wel online, heb ook al gezocht, maar ik weet dat er hier mensen zitten met persoonlijke ervaring...

    Ik kocht mijn camera bij Art&Craft, mijn sigma lens online.
    Ik wil de twee op elkaar laten afstemmen omdat ik merk dat er dikwijls focusfalen is, ik kreeg al hier en daar tips om dat probleem te verhelpen, door onderhoud, en alle tips werken maar dan ook maar met tijdelijk effect.
    Ik wil de twee laten trouwen.

    Art&Craft wil en kan me hier niet bij helpen, omdat de Sigma lens moet opgestuurd worden volgens hen. Ik dacht ik bij de zaak Tuyttens in Brugge ging terechtkunnen maar die heeft blijkbaar de boeken neergelegd?
    Hun telefoonnummer werkt alvast niet meer...

    Iemand een idee van goeie fotozaken die mijn lens en camera ter plaatse op elkaar kunnen laten afstemmen??

    Wil mijn focus terug!!

    Alvast superbedankt voor jullie input, wordt gewaardeerd!

    Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: Lens en Camera laten trouwen.

    Het zou goed kunnen dat Art&Craft gelijk heeft.
    Als je een lens hebt die compatibel is met de Sigma lens dock, kan je ze zelf proberen af te regelen. Zoniet, zal je bij een erkend Sigma herstelpunt moeten gaan.
    Hopelijk is je lens nog niet al te oud, want na verloop van tijd stopt Sigma met ondersteuning van hun lens firmware op nieuwere bodies.

    Trouwens, het lijkt mij zeer vreemd dat je al oplossingen hebt gevonden maar dat die slechts tijdelijk effect hebben...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Lens en Camera laten trouwen.

      Hey Pieter,

      Ja, ik kreeg hier op bd ook al het eens uitblazen van stof enz... En toen focuste hij echt beter, ervoor kon hij dikwijls niet meer scherpstellen!
      Maar na verloop van tijd werd het terug als voorheen.
      Mijn sigma is een jaar oud, van de Art versie.

      Zal es opzoeken om zelf af te regelen, dank je wel.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Lens en Camera laten trouwen.

        Pieter, bedankt!
        Net lens zelf afgeregeld! Wist niet eens ik dit kon!!!!!
        Staat op -15 ... Hij was dus behoorlijk scheel.

        Zal het nu af en toe controleren.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Lens en Camera laten trouwen.

          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          Pieter, bedankt!
          Net lens zelf afgeregeld! Wist niet eens ik dit kon!!!!!
          Staat op -15 ... Hij was dus behoorlijk scheel.

          Zal het nu af en toe controleren.
          Euh... graag gedaan
          Maar heb je nu niet de AF-correctie van de body gebruikt? Om de lens zelf te calibreren heb je zo een lens dock nodig die je aan je pc hangt. De lens bijregelen is in theorie preciezer omdat je (bij een zoom) op een aantal brandpunten een waarde instelt.

          Het belangrijkste is in elk geval dat je nu het resultaat krijgt dat je verwacht.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Lens en Camera laten trouwen.

            Ah, dan begreep ik dit verkeerd, maar sowieso zal mijn focus al juister liggen he. Ik zal het nog eens bekijken met je linkje, dankjewel.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Lens en Camera laten trouwen.

              Moest het nodig zijn, Lieven Coudenys (Veldegem) zal je zeker willen helpen Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Lens en Camera laten trouwen.

                Goed om weten dank je wel!
                Ik heb me nu intussen al zo'n lens dock aangeschaft, hij komt morgen toe.
                Ik zal zeker kijken en me eventueel nog laten helpen door fotocoudenys, echt bedankt heren!
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Lens en Camera laten trouwen.

                  En nu wordt het klooien met de lensdock...
                  Not easy !! You tube is my friend I hope!!
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens en Camera laten trouwen.

                    Hou ons op de hoogte!
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens en Camera laten trouwen.

                      Kom al gek... Hoe meer ik google hoe gekker ik kom... (Al langer bezig dan mijn vorige post hier...)
                      Weet niet echt hoe eraan te beginnen. Sukkel vooral met die 4 verschillende focuslengten, 0.3 0.4 0.6 en oneindig.
                      Camera op 45° zetten, dat begrijp ik, maar zet ik dan camera ook echt op (eerste) 30cm van de focuskaart? En dan voor de volgende op 40cm? Enz?
                      Moest ik dat al weten zou ik wegkunnen denk ik...
                      Ik ben ook niet zooooooo technisch aangelegd wat betreft alles ivm de lettertjes op mijn lens zelf!

                      En, ik had mijn camera af-fijnstelling ingesteld, zet ik dat niet beter terug op 0 ?

                      Hoop jullie nog even energie in mij willen steken.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens en Camera laten trouwen.

                        Ik hoop ik dit goed doe:
                        -focuscart op 45°,
                        -camera op statief,
                        -aan 30, 40 en 60 cm focussen en op mijn grootste diafragma foto nemen (infinity lukt me maar niet, mijn living is niet lang genoeg...)

                        Mijn lens is scheel...
                        Ik heb wel terug mijn fijnstelling in body op 0 gezet.
                        Op 30 cm zit de focus 100% goed, op de rest... Heeeeeel veel backfocus!!! Tot 16 mm.

                        Al een beetje gespeeld in de software, ronde 2 nog niet veel veranderd...
                        Nu batterij plat haha...
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens en Camera laten trouwen.

                          Als ik wist hoe dat ding precies werkt, zou ik je gerust willen helpen...
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens en Camera laten trouwen.

                            Het is gelukt hoor...

                            Ik had ook gebeld naar fotocoudenys, en die zeiden me dat het waarschijnlijk niet een gewoon focusprobleem was, omdat hij meer dan 15mm backfocus had.
                            Het er toch maar opgewaagd en paar x geprobeerd met de lensdock en het is gelukt!
                            Heb intussen een gezinssessie gedaan, en mijn foto's zijn scherp! Ook op een paar meter afstand (want daar zat het grootste probleem, had meer dan een meter frontfocus, terwijl bij de rest allemaal backfocus.)

                            Ben dus content!

                            Superbedankt!
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lens en Camera laten trouwen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                              Ben dus content!
                              Dan zijn wij ook tevreden
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X