Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De nieuwe Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S

Hallo.
    Ik zie hier juist dat er een nieuwe Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S uit is aan de prijs 1599€
    Geeft hier soms al iemand ervaring mee, kan je daar ook een Tc op gebruiken??
    Nu weet ik echt niet wat kiezen tussen de sigma 150-600mm f/5-6.3 dg os hsm sport of deze Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S.
    Zijn daar ook testfoto's van te vinden, heb hier al zitten googelen maar met weinig resultaat?

Grts S.

Re: De nieuwe Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S

Die is inderdaad begin augustus aangekondigd samen met de 24mm f1.8 en de 24-70 f2.8 met VR, maar ik dacht deze nog niet verkrijgbaar is (wel al pre-orders natuurlijk).
    Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder

Comment

al genoeg van te vinden hoor: http://www.nikon-club-nederland.nl/f...p?f=27&t=61585
      inclusief foto's van de clubdag, en van een lid dat de lens al in zijn bezit heeft.

Als je echt interesse hebt, voor de leden van de club is er op 25 oktober een glasdag, kun je de meeste Nikon lenzen testen.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Die voorbeelden van de basis Soesterberg zien er gewoon heel goed uit hoor.

Comment

Hoi,

de uitleveringen van deze lens (wereldwijd) zijn vorige week begonnen.
          Er verschijnen nu tal van reviews, mensen die hun mening weergeven en voorbeeldfoto's.
          Ziet er goed uit, maar of die €1600,- kostende lens nu beter is dan de Tamron 150-600 of Sigma 150-600 C (beide ± €1150)...
          Dat weet ik nog niet.
          Gewoon het Internet afsnuffelen, verschillende fora in de gaten houden, dan komt er wel licht in de duisternis.
          Over een paar weken heb ik de mogelijkheid om de lens zelf te proberen.

Adrie

Comment

Dank je, volgens ik gelezen heb kan je daar ook een Teleconverter op gebruiken?
            Grts S.

Comment

ja, alleen de nieuwe 1.4 III zover ik weet (ivm de electronische diafragma koppeling).

Comment

Ben dan eens benieuwd voor de scherpte, zal nog maar best wachten voor de sigma 150-600 mm sport te kopen.

Comment

als je hem niet direct nodig hebt, zou ik ook gewoon even afwachten tot er wat directe vergelijkingen van de verschillende telezooms zijn.

Comment

Zonde/amper te begrijpen dat dit objectief niet weather-sealed is... Wat mij betreft toch redelijk onvergefelijk en ongeschikt om als aanvulling op de Holy Trinity te beschouwen... Zal optisch al een wereld van verschil moeten maken om toch niet voor de Sigma te gaan. 100mm erbij en wel voorzien van dichtingen. 400€ meer is geen dealkiller. Geen zekerheid hoelang je investering optisch OK blijft wel. OK voor een objectief van 100€, niet meer bij 1.600€...

Comment

Ik wil me zelf ook dergelijke zoom aanschaffen en probeer alles zo goed mogelijk te volgen.

Kort gezegd, de nieuwe Nikon zou scherper zijn dan de Tamron 150-600 en de Sigma 150-600 C. Qua IQ mag je de Nikon vergelijken met de Sigma 150-600 S. Ik lees her en der dat deze laatste zelfs een streepje voor heeft. De AF snelheid van de Nikon zou niet super zijn al heb ik geen idee hoe die vergelijkt tegenover de Sigma. Afwerking en materiaalkeuze zou in het voordeel van de Sigma zijn. Beeldstabilisatie van de Nikon 200-500 zou dan weer onevenaard zijn.

Moeilijke keuze!
                      Frank
                      http://www.mirrorshades.be

Comment

Kijk eens op naturalart.ca, site van brad hill
                        Wildlife fotograaf en 1 vd beste reviewers die ik ken...
                        Last edited by romulus; 25 september 2015, 21:33.
                        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

10 dagen met de Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S

Goedenavond!

Het zou onsportief en opportunistisch zijn om hier gewoon een link te plaatsen naar mijn review met mijn gebruikservaring met die lens.
                          Anderzijds zou het hypocriet zijn om te doen alsof in het niet leuk vind dat iemand mijn website eens bezoekt...
                          Verder doe mijn best om hier iets zinvol te schrijven omdat ik gedurende vele jaren al verscheidene keren succesvol via dit forum tweedehands iets heb kunnen verkopen... Mijn dank daarvoor aan BD.

Daarom post ik hier een compromis, mijn indrukken over die lens met wat foto's. Gans mijn artikel vertalen en hier posten is echt teveel werk...
                          Hier de link naar de volledige review op mijn website.
                          • algemene indruk

Vroeger had ik een nikon 80-400 AF-D die ik optisch niet slecht vond maar zeer traag, het laatste anderhalf jaar heb ik in het tele bereik gefotografeerd met de tamron 150-600, nikon 80-400 AF-S en gedurende een week met de sigma 150-600 "C"
                            Toen de nikon 200-500 beschikbaar was kon ik niet aan de aankoop weerstaan, en ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad, integendeel...
                            Alles in verhouding met de prijs ben ik aangenaam verrast met de bouwkwaliteit, met uitzondering van de zonnekap, die is nogal plastiek achtig.
                            2,3 kg is voor mij nog net aanvaardbaar om er een dag mee rond te sleuren in de natuur van Noord-Frankrijk waar ik woonachtig ben.
                            De scherpte op kortste instelafstand is verassend goed. Je vind verder in dit verslag een voorbeeldje daarvan.
                            De lens is tevens verrassend goed bij grootste diafragma...

• AF snelheid

De eerste moment was ik een beetje ontgoocheld met de autofocus snelheid maar naarmate ik langer bezig was met de lens ondervond ik dat de 6meter-∞ setting een zeer groot verschil uitmaakt.Ze auto focust dan tamelijk snel met opvallend weinig zoeken naar de focus lock.
                            De lens is in die stand perfect bruikbaar voor actie, ook tennis, wielrennen en voetbal.

• De 200-500 voor vogels in vlucht en actie

Een beeld zegt meer dan duizend woorden? Allez dan...

en een uitsnede, een heel klein beetje aangescherpt in Nikon Capture NX2

• De VR

De VR is echt ongelooflijk. Ik nam onderstaande foto uit de hand bij 1/6 sec en 1000mm, dus F11 met de 2x TCeIII

• De 200-500 voor close-ups

De 200-500 VR is in vergelijking met de tamron én de sigma scherper bij de kortste instelafstand. Ik vind het voortreffelijk...

Drie voorbeeldjes uit de hand gefotografeerd. Foto's én uitsnedes zijn volledig onbewerkt.

en een uitsnede:

en mijn 30 jaar oude horloge...

en een uitsnede:

en nogmaals een uitsnede:

• De 200-500 bij het grootste diafragma

Opvallend scherp vanaf F5.6 vind ik...
                            Een voorbeeld:

en een uitsnede:

Meer voorbeelden hier...

• CA

Ongelooflijk weinig CA. Een voorbeeldje hier.

• De prijs

Ik vind de prijs relatief laag in vergelijking met wat je ervoor krijgt. Ik zou bijna durven zeggen "een koopje".

Bedankt om mijn reactie te lezen en vriendelijke groet,

Stany
                          Last edited by SBfoto; 27 september 2015, 23:41.

Comment

Re: 10 dagen met de Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S

Bedankt voor uw review.

Comment

Re: 10 dagen met de Nikon 200-500mm VR f 5.6E ED AF-S

Toch even het serienr controleren,er zijn autofocusproblemen met de vroege nummers.
                              De lenzen worden wel gratis voorzien van een update bij nikon service center.

Firmware in lenses with a serial number of 2008365 or higher have already been updated.

Ook te lezen op nikoneurope.

Comment

Working...
                              X