Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis. Lens stuk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Op reis. Lens stuk?

Ben momenteel op reis in Java. Vandaag plots op de cz 16-80 vreemd verschijnsel. Op 16 mm heb in de linker onderhoek en de rechterbovenhoek een grijze onscherpe driehoek. Zowel in de viewer als op de foto zichtbaar. 0p 24mm is het niet meer te zien.
    De lens is niet gevallen. Is begonnen na een lenswissel. Uiterlijk is er niks verkeerd te zien aan de lens of toestel.
    Iemand een idee?

Kan dus wel vanaf 24mm fotograferen maar het stoort me toch.
    Last edited by guido1956; 18 september 2015, 12:56.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Re: Op reis. Lens stuk?

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
    Ben momenteel op reis in Java. Vandaag plots op de cz 16-80 vreemd verschijnsel. Op 16 mm heb in de linker onderhoek en de rechterbovenhoek een grijze onscherpe driehoek. Zowel in de viewer als op de foto zichtbaar. 0p 24mm is het niet meer te zien.
    De lens is niet gevallen. Is begonnen na een lenswissel. Uiterlijk is er niks verkeerd te zien aan de lens of toestel.
    Iemand een idee?

Kan dus wel vanaf 24mm fotograferen maar het stoort me toch.
    Tja, zonder voorbeeld is hier weinig over te zeggen. Ik zou denken dat je zonnekap gedraaid is en bij 16mm in beeld komt.
    Dus gewoon zonder zonnekap testen.

YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Hallo,

Ik denk ook een gedraaide zonnekap.
      Gelukkig snel te verhelpen ...

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Moet met schaamrood op de wangen toegeven, de zonnekap zat inderdaad niet vastgeklikt en stond nog geen 5mm schuin. Alles gechecked en bekeken uitgenomen dat. Thanks!
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
          Moet met schaamrood op de wangen toegeven, de zonnekap zat inderdaad niet vastgeklikt en stond nog geen 5mm schuin. Alles gechecked en bekeken uitgenomen dat. Thanks!

:-)
          Goeie vraag anyway. We wensen NU wel een volledig fotografisch verslag van je reis in Java.
          Keep up the good work and have fun.

YMMV Marc
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Tof! Prettige reis verder.

Comment

Working...
            X