Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II voor Sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II voor Sony

Iemand een idee of de Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II telelens goed is of niet?
    En dit voor een Sony Alpha 57.
    Ik ben namelijk aan het uitkijken voor een meer lichtsterke telelens t.o.v. mijn Sony 55-300mm.
    Al wat gezocht op het net maar niet zoveel gevonden ...
    En wat zou de richtprijs tweedehands moeten zijn?
    Bedankt!
    Canon

Re: Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II voor Sony

Jacky, als je wat wil vinden moet je naar Duitsland (ebay.de en andere(n)) - hier en in Frankrijk, Nederland vind je sporadisch wel 's een lens (vb. marktplaats) - maar is vooral geduld nodig.
    2dehands kopen wil ook zeggen dat je eigenlijk best in de buurt blijft - en weet hoe je een lens moet testen en nakijken - ter plaatse ophalen is en blijft belangrijk.
    Mocht je een 80-200 HS f2.8 van Minolta kunnen vinden - dat zou voor uw gebruik zeker geweldig zijn - die zijn ook iets goedkoper dan een 70-200 (witte). Heb er eentje thuis - geweldig stuk glas, focust heel snel (ondanks dat het mechanisch is) - en is maar een haartje minder dan de 70-200. Bestaat ook in zwarte variant die een paar honderd € goedkoper is en wat trager qua AF.
    Tegenwoordig kan je ze bij particulieren rond de 900€ vinden (de mijne was duurder). Het nadeel van de 80-200 is dat ie pas focust op 2m - de Tamron (die de AF-motor van de body bezigt) is een pak beter wat dat betreft, maar wat trager qua af. Er is ook een tamron dacht ik met ingebouwde AF-motor die een stukje prijziger is. De sigma ken ik niet zo goed - maar daar is een versie van met Optische stabilisatie (die zou redelijk zijn, maar je moet dan wel kiezen of SSS van de camera of OS van de lens).
    Mocht je die 80-200 is aan de tand willen voelen, dan hoor ik't wel zeker?
    Tamron en Sigma heeft ook lenzen in die range - raadpleeg de lensdatabank van dyxum en snuister in de links/reacties (en google die lenzen 's en bekijk wat beelden).

Comment

Re: Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro HSM II voor Sony

Bedankt voor u info Mutley69!
      Maar voorlopig gaat er geen nieuwe telelens meer bijkomen.
      Na heel wat reviews te lezen en info te vragen in de fotowinkel heb ik beslist om geen lichtsterkere telelens bij te kopen.
      De belangrijkste redenen zijn de prijs en het gewicht.
      In plaats daarvan heb ik me vorige week een Panasonic FZ1000 gekocht voor wat meer tele. Ik weet het: het is totaal iets anders maar voor mij gebruiksvriendelijker en ik blijf ook mijn dslr met lenzen behouden!
      Canon

Comment

Working...
      X