Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 24 - 85 3.5-4.5 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 24 - 85 3.5-4.5 VR

Ik heb nogal wat mooi glas bij mijn toestellen (full frame). De laatste tijd gebruik ik meestal de Nikon df met vaste 50mm 1.8. Heel goede combinatie, licht, handig. Maar af en toe mis ik toch wel een zoomfunctie. De 24-70 2.8 is wel een toplens, maar loodzwaar.
    Nu overweeg ik de aankoop van de Nikkor 24 - 85 3.5-4.5 VR. Heeft iemand ervaring hiermee ? Vooral scherpte, vertekening, constructie ook....

Re: Nikkor 24 - 85 3.5-4.5 VR

Ik heb de oude, zonder VR, en die gebruikte ik altijd als standaard lens op mijn D700 als ik niet de absolute scherpte of 2.8 nodig had van mijn 28-70. Gebruikt is omdat mijn 28-70 overleden is....dus nu gebruik ik hem altijd voor dat bereik.
    Scherpte is erg goed, vertekening is geen probleem want dat ligt aan jezelf, vervorming ook niet want dat los je (auto) op in PS of LR, constructie van de oude lens niet zo goed, maar ik heb gevoeld dat de nieuwe een stuk beter is ook optisch beter.
    Last edited by hjanssen; 2 september 2015, 18:42.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Dank u voor de reactie. Ik denk dat ik die toch maar zal kopen. Het veelvuldig wisselen (heb nogal wat primes) is nu ook weer niet echt handig, vooral niet als je op pad bent en niet je hele uitrusting wil meezeulen. Maar ik wil toch niet al te veel kwaliteit inboeten, dus vandaar mijn vraag aan ervaringsdeskundigen.

Comment

ik gebruik hem op mijn D610, ik vind het een prima lens.
        ik heb geen behoefte aan een zware lens zoals de 24-70 en dit bereik is voor mij ook niet het allerbelangrijkste.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Toch een beetje feed back geven: ik heb de lens intussen aangeschaft. Eerste indruk is best OK, scherp genoeg, contrast OK, wel nogal wat vervorming (kussen-vervorming), die met PS wel gemakkelijk te corrigeren is. De vervorming is zichtbaar over bijna het hele bereik. Het gaat natuurlijk nog maar over heel weinig opnamen.
          Bedankt iedereen om te reageren.

Comment

Hallo,

Dat vind ik nu eens leuk: feedback na een aankoop

Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Working...
            X