Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-50 voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 17-50 voor Nikon

Sigma 17-50mm F2.8 EX DC IF HSM NIKON

Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM NIKON

Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen IF en OS?

Raf
    Last edited by Laurens; 25 januari 2016, 22:03. Reden: Referentie naar dealers gewist

Re: Sigma 17-50 voor Nikon

Je kan natuurlijk ook zelf even zoeken wat de afkortingen betekenen:

IF = Inner Focus (bij deze lenzen beweegt de binnenste lensgroep zodat de fysieke lengte van de lens niet verandert)
    OS = Optical Stabiliser (= IS bij Canon / VR bij Nikon)

En zover ik weet is de toevoeging van IF in de omschrijving niet correct

Comment

Geen IF volgens mij...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Wordt de lens langer bij zoomen of focussen? Veel van de lenzen die ik heb, worden wel langer bij zoomen en niet bij focussen bv een Nikkor 24-85 3.5- 4.5 IF wordt gewoon langer bij het zoomen en niet bij......
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Wordt de lens langer bij zoomen of focussen? Veel van de lenzen die ik heb, worden wel langer bij zoomen en niet bij focussen bv een Nikkor 24-85 3.5- 4.5 IF wordt gewoon langer bij het zoomen en niet bij......
          IF staat in elk geval niet op deze lens, maar ik ben er niet zeker van dat die foto van het juiste type is.
          Pieter
          --

Comment

Ik vind IF één van de minst interessante opmerkingen op een lens. De lengte wordt met zoomen 2x zo groot en als daar nu nog een paar mm bij komt met focussen? En vaak zit het dan ook nog in de achterste lensgroep en wat merk ik daarvan als 5mm verder van sensor staat bij oneindig dan bijj dichtbij.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hoi,

ik denk dat het gewoon een simpele tikfout van de gerespecteerde zaak Konijnenberg is.
              Niet meer, niet minder...
              Had misschien IS moeten zijn, hoewel Sigma dat OS noemt...

...
              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              IF staat in elk geval niet op deze lens, maar ik ben er niet zeker van dat die foto van het juiste type is.
              Als je het niet zeker weet, moet je het niet plaatsen...
              Effe gecheckt op de Sigma site... het is de juiste.
              IF wordt niet (meer) door Sigma als aanduiding gebruikt en wat je ziet op die foto's is (zoals geschreven door dhr Jansen) het zoomen van 17 naar 50 mm.

Adrie
              Last edited by adrie; 2 september 2015, 07:30.

Comment

Ik heb de lens en die is zeker geen IS. De lens wordt groter bij het inzoomen.
                De lens heeft daarentegen wel OS, welke schitterend werkt...
                Ik kan deze lens alleen maar aanraden als sublieme DX-standaard zoomlens.

Bekijk mijn foto's om wat indrukken te krijgen...
                Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
                Mijn fotoalbums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Als je het niet zeker weet, moet je het niet plaatsen...
                  Wel excuseer me, beste forumbeheerder, dat ik probeer te helpen door een foto te tonen van de versie waarvan ik vermoed dat het dezelfde is...
                  Pieter
                  --

Comment

ik denk dat het gewoon een simpele tikfout van de gerespecteerde zaak Konijnenberg is.
                    't Is ook geen tikfout van Konijnenberg, wel een omwisseling van sites door Rafke.

't Is op *********** waar IF staat in de lensomschrijving. Waar overigens ook niks mis mee is, het is immers een lens met IF.

Conclusie : het gaat om één en dezelfde lens.

Tip : tegen de huidige prijs bij Konijn koop je die lens beter daar dan bij *****.
                    Last edited by Laurens; 25 januari 2016, 22:08. Reden: URL van dealer verwijderd

Comment

Inderdaad, ik zie nu ook dat ik hier een fout maakte. Oei, en waarom geef je die tip?

Comment

Amper 40 euro verschil ... bij Konijn kan je desnoods de ramen nog gaan ingooien als hun service op niks trekt ... bij ***** ... een steen in een mail steken ?

Het eerste moet je letterlijk nemen, dat na de puntjes moet je correct interpreteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ik vind IF één van de minst interessante opmerkingen op een lens.
                          IF kom je bij weather sealed lenzen tegen (denk altijd?) dus, wel een interessante reden om zo'n lens te nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                            IF kom je bij weather sealed lenzen tegen (denk altijd?) dus, wel een interessante reden om zo'n lens te nemen.
                            Ja inderdaad, en je bent dan ook zeker dat je filters niet roteren. Dat was bij oudere lenzen wel eens frustrerend.

Of weather sealing en interne focusbewegingen altijd samengaan, weet ik niet. Een uitschuivende barrel bij een zoom is mijns inziens een belangrijkere factor. En kijk naar bv. een 24-70L... die schuift in en uit en is toch weather-sealed. Mijn gezond verstand vertelt mij dat een 70-200 dan toch een veel betere sealing moet hebben.
                            Pieter
                            --

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                              Mijn gezond verstand vertelt mij dat een 70-200 dan toch een veel betere sealing moet hebben.
                              Die is twee weken geleden es getest door de stortregens, en test doorstaan Er was een andere fotograaf die me ook zei: "ze zeggen wel altijd dat het er tegen kan, maar het blijft spannend..."

Comment

Working...
                              X