Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extender of Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• extender of Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM

Hey collega fotografen,

Ik schiet met een canon 70D en heb een aantal mooie primes, maar die schieten soms te kort of te lang. Daarom dacht ik aan volgende twee scenario's:
    - een extender op mijn 135mm f2 gebruiken
    - de zoom lenzen der zoom lenzen aan te schaffen: Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM

Ik ben ze nog niet gaan bekijken dus over het gewicht van de zoomlens kan ik nog geen oordeel vellen. Aangezien ik graag concerten fotografeer lijkt dit wel de enige optie aangezien ik minimum f 2.8 wil. (dus niet beginnen over de F4 en zo) Ook zweer ik bij canon, heb hier nog een sigma liggen die errors geeft op m'n 70D...

Wat denken jullie? Een extender aan de andere kant is veel goedkoper, maar dan blijf ik lenzen wisselen. Deze zoom met prime kwaliteit zou veel praktischer zijn in dit kader.

En dan nog, bij welke fotografiewinkel kan ik aankloppen (regio Leuven, maar mag over heel Belgiλ zijn) en een deftige uitleg krijgen, service ιn een goeie prijs? Een kleine 2000 euro voor een lens is een bom geld, dus die wil ik goed besteden.

Alle tips/meningen zijn welkom! Dank u!
    Steven
    Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

Re: extender of Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM

Ik denk dat je het meeste baat hebt bij die 70-200 2.8 II IS door de IS. Een extender op de 135mm zetten zou ik niet doen. Een andere optie, maar geen IS is nog een prime, de 200mm 2.8. 2dehands te vinden voor de prijs van een nieuwe extender.
    Zelf heb ik mijn 70-200 2.8 II is verkocht wegens te veel gesleur. Ik begrijp niet zo goed dat de 135 te kort is op een crop body (of je staat achterin de zaal?)? Het is mijn meest gebruikte concertlens op FF.

Comment

Ik betwijfel of n extender wel past op de 135 mm f2.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Ik betwijfel of n extender wel past op de 135 mm f2.
        Ik heb er ooit een Sigma 1,4x teleconverter op getest (ik had toen geen andere teleconverter), die combinatie werkte wel, maar op f2,8 was er hιιl veel vignetting, en de beeldkwaliteit viel ook tegen.
        Op andere lenzen werkt die Sigma TC wel vrij goed (als die past, want die past niet op alle lenzen), wat de reden was voor de heel slechte beeldkwaliteit van de 135mm + die Sigma 1,4x teleconverter, dat weet ik niet.
        Aan de 135mm lens lag het in ieder geval niet, want die was wel heel goed, het was de combinatie van de twee die om een of andere reden niet goed overeen kwam.
        Nadien heb ik die combinatie ook nooit meer gebruikt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

De extenders passen op de 135 hoor.
          Maar of het aan te bevelen is... op DPReview heb ik wel eens goeie foto's zien passeren van 135 + 1.4xTC wijd open. De AF vertraagt doorgaans nogal, maar dat kan met de nieuwste bodies wel verbeterd zijn. Het is trouwens van horen zeggen, want ik heb de lens wel zelf gebruikt maar nooit met extender.

In elk geval is een extender met deze lens blijkbaar al op de limiet van wat wij aanvaardbaar vinden qua scherpte en contrast. De huidige 70-200 gaat die resultaten behoorlijk overtreffen. Een 2dehands 200L is een minder prijzig alternatief, maar het gemis van IS is de dag van vandaag misschien toch een stevig minpunt.

De keuze is in deze situatie relatief gemakkelijk. Het is de prijs die je ervoor betaalt die de beslissing moeilijk maakt...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb het zojuist nog even uitgeprobeerd. Ik heb een Kenko 1.4X Teleplus Pro 300 gemonteerd op mijn 6D met een ef 135mm f/2. Je verliest lichtsterkte. De 135mm doet alsof ze een f/2.8 lens is.
            Ook geprobeerd op de ef 70-200mm f/2.8 II. Hier wordt de f/2.8 een f/4.
            Bij de 70-200 ondervond ik geen enkel probleem.
            De 135mm deed het de eerste keer goed. Toen ik ze een tweede keer monteerde met de Kenko kreeg ik een foutmelding dat ik de contacten moest reinigen. Die waren nochtans brandschoon. Nog eens eraf, niks gereinigd en er zo weer op gezet. Toen ging alles weer prima.
            Het blijft altijd een beetje klungelen met een convertor. Ik zou de voorkeur geven aan een 70-200mm 2.8 II, maar het is inderdaad een heel dure lens, maar wel een zeer goede.
            Mocht je die spullen eens nader bekijken dan ben je welkom. Ik woon een 30-tal kilometer van Leuven.

Comment

Mij lijkt een extender erg lastig als je vlot wilt schakelen van 135 naar 200 mm en weer terug .... Als het even kan zou ik toch de 70-200 F/2.8 IS II (snelle AF, effectieve IS en retescherp ...) aanschaffen omdat je deze voor heel veel zaken kunt inzetten. Enige nadeel is het gewicht en de prijs. Wellicht is het een optie om de 135 mm te verkopen als je de 70-200 in je bezit hebt?

Comment

Op Nikon gebruik ik een Soligor 2x pro met een AFD 135 2 DC tot volle tevredenheid, voor concertfotografie en voor een lichtgewichtset.
                Deze lichtgewichtset zit een D700 + 24 + 50 of 85 + 135 of 105(als macro nodig is) + 2x en dat jan makkelijk in een LφwenPro Nova 2 en je hebt een bereik van 24 tot 270mm. Als het gewicht/ruimte geen rol speelt dan prefereer ik de 70-200 2.8 VR met een 24-85 3.5-4.5(mijn 28-70 2.8 is overleden) en een Sigma 15-30.
                De 135 2 levert natuurlijk sowoeso 1 stop licht op.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt iedereen voor jullie input.
                  De 135 ga ik sowieso houden, is een comfortabele lichte lens.
                  Een bezoek bij OpaJM heeft veel opgehelderd, aan de beeldkwaliteit twijfel ik niet (ik zie geen verschil met m'n 135), enkel het gewicht baart me wat zorgen, alhoewel, eens je ermee bezig bent vergeet je dat snel. We zullen er nog een nachtje over slapen ;-) De prijs is ook niet mals, dus mensen mogen nog steeds met suggesties komen van winkels in 't land.
                  Canon 70D met • EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM • EF-S 24mm f/2.8 STM • Canon 5D Mark iv met • EF 24-70mm f/2.8 usm II • EF 100mm f/2.8L Macro IS USM • EF 135mm f/2 L USM • EF 40mm f/2.8 STM • EF 70-200mm f/2.8 L ISII USM www.stevenlefebrefotografie.be

Comment

Als je snel bent , er staat ιιntje te koop in aangeboden tegen een correcte prijs denk ik. Elke euro waard zo'n nieuwe 70-200, m'n 135 heb ik van de hand gedaan omdat ik die sinds ik de 70-200 heb nooit meer gebruikte.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Als je snel bent , er staat ιιntje te koop in aangeboden tegen een correcte prijs denk ik. Elke euro waard zo'n nieuwe 70-200, m'n 135 heb ik van de hand gedaan omdat ik die sinds ik de 70-200 heb nooit meer gebruikte.
                      Bedankt RDB, heb al gemaild!

Comment

Als het over dezelfde lens gaat als die RDB vermeldt, dan moet je wel nakijken of het over de versie II gaat. Er staat nl. "Canon:70-200 f2.8L IS USM laatste versie! €1450".

Comment

Thanks Jan, ik wou hem nog vragen of er op het uiteinde IS II stond gedrukt. Ik dacht dat ik dat gezien had op jouw lens.

Comment

Ik heb er nog eentje gevonden, ga er binnenkort naar kijken. Waar moet ik op letten? Ergens had ik eens iets gelezen over een scherpsteltest. Eerst op 70mm en dan op 200mm, en als er dan iets afweek zou er iets met de lens zijn. Weet er hier iemand hier meer over? Intussen heb ik ook het serienummer en zo gevraagd. Is er ergens een site waar je nummers kunt ingeven om te zien of het een originele lens is en geen namaak? Nog tips om zo'n lens te inspecteren voor je ze aankoopt? Dank voor jullie input.
                            Steven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leuvenaar230 Bekijk bericht
                              Intussen heb ik ook het serienummer en zo gevraagd. Is er ergens een site waar je nummers kunt ingeven om te zien of het een originele lens is en geen namaak?
                              De enige namaak lenzen, die ik ken, daar drink ju koffie oid uit en als ik lensfraudeur zou zijn, ging ik naar die site toe en gebruikte dan originel serienummers.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X