Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus kapot (canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• autofocus kapot (canon

de autofocus van mijn EF-S55-250MM F/4-5.6 IS II werkt niet meer, iemand tips hoe ik dat kan maken/goedkoop laten maken?
    Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

Re: autofocus kapot (canon

Ben je zeker dat de AF stuk is?
    Kontakten al eens goed opgepoetst?
    Laten herstellen zal waarschijnlijk bijna even duur zijn als het kopen van een nieuwe lens.
    Misschien eens uitkijken naar een tweede hands Canon EF-S 55-250mm F4.0-5.6 IS STM (€ 220,--)

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Kijk es of op de body de Focus niet naar MF gesteld is (klinkt stom maar heb wel zo als iemand zijn camera *ahum* "hersteld".

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Moa, dat moet lukken.
        Twee maand terug had ik hetzeflde op een canon kitlens (18-55).
        Meer bepaalt werkte de AF enkel als ik hem eerst manueel uitdraaide en dan met AF scherpstelde.
        Indraaien en dan scherpstellen werkte niet meer.
        Reinigen van contacten is normaal de boodschap maar dat hielp niet bij mij.
        Het was dus een eenrichtingsverkeer geworden. Ik vermoed dat in mijn geval het focusmotortje maar in 1 richting meer kon draaien.

Gezien ik de lens extreem zelden gebruik en beter materiaal heb heb ik de lens gewoon gedumpt.
        Repareren lijkt me te duur voor wat de lens maar waard is en ik gebruik die toch niet.

Als je prijsbewust gelijkaardig wil dan is nieuw of tweedehands je beste koop. Repareren is te duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Als je prijsbewust gelijkaardig wil dan is nieuw of tweedehands je beste koop. Repareren is te duur.
          Ik vraag mij al jaren af of dat nu eigenlijk een goeie zaak is voor de consument, of net niet...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Ik vraag mij al jaren af of dat nu eigenlijk een goeie zaak is voor de consument, of net niet...
            Goede zaak voor de consument, maar niet voor het milieu.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik denk dat we (voor Belgie toch) er goed op vooruit zijn gegaan.

Vroeger staken we alles in de fik en daar werdt het milieu niet beter op.
              Vandaag sturen we ons afval naar afrika en zijn we er ook vanaf en steken ze het daar in de fik (grapje maar jammer genoeg zijn er bedrijven die dat doen)
              Vandaag is recycle de nieuwe grondstof-mining geworden. Dus afval is nu geld waard. Perfect is het nog niet want het collecteren en sorteren kunnen nog beter denk ik maar we gaan de goede weg op.
              Ook zal er nog wel ruimte zijn tot optimalisaties van hergebruik van bv plastics wat een teer punt is nog.

Comment

Working...
              X