Mijn fototoestel is gevallen toen hij in mijn cameratas zat. Ik dacht dat er dus niets aan de hand was, omdat ik dit nog al een keer heb voorgehad. Tot ik deze ochtend mijn camera wou nemen en zag dat het lensdopje helemaal ingedeukt was. Ik heb het dopje eraf gekregen en zag dat mijn filter helemaal kapot was. Heel voorzichtig heb ik dan de glasstukjes eraf gehaald. Aan het glas van de lens zelf is gelukkig niets. De lens zat nog op de camera. Ik heb even een foto genomen en er was niets mis met de autofocus. Aan de binnenkant van de lens is dat ijzerdraadje wat gebogen, maar ik vermoed dat het geen kwaad kan (dat hoop ik toch). Het voornaamste probleem is dat ik de filter er niet meer af krijg, omdat die lichtjes vervormd is. Het was al een stroeve filter om erop te zette, maar nu krijg ik hem er echt niet af. Ik heb er al een rubberen elastiek rond gedaan en zo gedraaid, maar ik wil ook niets forceren en kapot maken. De lens zelf is van Sigma, nog maar net nieuw, dus wel zonde... Ik ga ook eens naar Sigma zelf bellen om te vragen of ik met mijn lens bij hen terecht kan.
Weet er verder nog iemand waar ik best heen kan om dit probleem op te lossen? Zelf eraf halen zie ik niet zitten.
Zijn er fotowinkels die het kunnen repareren?
Weet er verder nog iemand waar ik best heen kan om dit probleem op te lossen? Zelf eraf halen zie ik niet zitten.
Zijn er fotowinkels die het kunnen repareren?
Comment