Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d welke lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5d welke lenzen

Ik heb een canon 5d mark ii.
    Nu heb ik nog een canon 70-200 f4 en een canon 50mm.
    Nu zoek ik een echte groothoek ivm urbex fotografie welke lens raden jullie dan aan.
    En zou ik dan nog een lens daar tussen in nodig hebben?
    Wil gewoon de hele mm gedekt hebben voor alle situaties.
    Ik twijfel kwa groothoek erg tussen de canon 17-40 of de sigma 12-24 maar ja wat heb ik dan tussen die lenzen nodig om het gat op te vullen naar de 70-200 om ook de normale fotografie na de grooathoek te doen.

Re: Canon 5d welke lenzen

Ik zou eens kijken naar de 16-35F4 L IS , een heel erg goede lens dit, stukken beter dan de 17-40 en 16-35F2.8L en ook nog eens IS erbij.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Is niet nodig.
      En vind de prijs van een 16-35 het verschil met de 17-40 niet waard.

Comment

Zelf gebruik ik de 17-40 op mijn mark iii en ben hier tevreden over. Scherpe lens die doet wat moet. Aanvullen zou ik doen met de 24-70 f/4, dan hebje het volledige bereik van 17 tot 200mm.

Comment

Ik heb de sigma 12-24 versie 2 (versie 1 zou niet zo denderend zijn) uiteraard is de scherpte in de hoeken bij 12mm weinig aanwezig, maar de algemene scherpte valt goed mee hoor.
          Is zeker niet lichtsterk maar dat is zeldzaam een probleem.
          Hét grote voordeel hier is de 12mm in de breedte, en nu ik zo een lens heb gebruik ik die ook veel op het breedste, ik kan me voorstellen dat dit bij urbex ook een zeer sterk punt is, heb hem onlangs gebruikt voor een woning in de verkoop te steken, deze lens stel je dan wél op statief wat je bij 16 niet zou kunnen doen hebt...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michel1979 Bekijk bericht
            En vind de prijs van een 16-35 het verschil met de 17-40 niet waard.
            Ik denk dat je de 17-40 overschat of de 16-35 onderschat...
            - de 17-40 is voor een L-lens vrij matig op full frame qua vervorming en scherpte
            - de 16-35 f/4 is de allerbeste groothoekzoom voor Canon EF

De huidige versie van de Sigma 12-24 is zeker niet te onderschatten als je het voor wat minder geld wil doen. Probeer ze zeker eens uit voor je de knoop doorhakt. Scherpte naar de randen zal pas optimaal zijn als je naar f/8 dichtdraait, maar met zulke extreme brandpunten op full frame moet je toegevingen doen. Zo heb je ook geen schroefdraad voor filters, net als bij de vrij degelijke (maar minder unieke) Tokina 16-28. Op de Canon 16-35 f/4 kan je gewoon een 77mm filter zetten.

Ik ken geen prijzen uit het hoofd en heb ze ook niet opgezocht, maar ieder beslist toch voor zichzelf of iets de meerprijs waard is. De 17-40 is een degelijke lens, maar de 16-35 (f/4!!!) is haast een aparte categorie. Momenteel gebruik ik een 15-85 op een APS-C body (dus geen echt correcte vergelijking) en ik verzeker je dat deze lens de 17-40 met zijn rode lijntje gewoon wegblaast.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Natuurlijk is de 16-35 een klasse hoger dan de 17-40, maar dat is de prijs ook. Toch vind ik de 17-40 prijs/kwaliteit heel goed. Tweedehands kun je deze voor een mooie prijs op de kop tikken en zien of ze bevalt. Zo heb ik het ook gedaan en ben tevreden met mijn aankoop. Misschien wel mijn meest gebruikte lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joe_ver Bekijk bericht
                Natuurlijk is de 16-35 een klasse hoger dan de 17-40, maar dat is de prijs ook. Toch vind ik de 17-40 prijs/kwaliteit heel goed. Tweedehands kun je deze voor een mooie prijs op de kop tikken en zien of ze bevalt. Zo heb ik het ook gedaan en ben tevreden met mijn aankoop. Misschien wel mijn meest gebruikte lens
                Tweedehands vind ik ded 17-40 inderdaad wel een optie.
                Nieuw vind ik ze wat overprijsd voor wat je krijgt... net als mijn 15-85 overigens, die ik ook tweedehands gekocht heb.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                X