Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoomlens sport

Ik trekt dit weekend naar Duitsland om de wrc te bekijken. Nu besefte (veel te laat) dat ik met mijn 11-16 en mijn 24-55 hier niet echt op voorzien ben. Ik zou deze week nog een telelens moeten vinden, mijn budget ligt tussen de 500-700 euro. Is er iemand die iets kan aanraden? Liefst nieuw, tweedehands mag ook.

Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
    Be humble to see your mistakes, courageous to admit them, and wise enough to correct them

Re: Zoomlens sport

Je bent blijkbaar een Nikon-gebruiker...
    Ik zou zeggen een Tamron 70-200 zonder beeldstabilisatie (voor die prijs).
    Beter is een gestabiliseerde Tamron of Sigma 70-200, eventueel met een 1.4x teleconverter erbij. Maar zelfs tweedehands komt dat boven je budget uit.

Je kan Nikon lenzen wel huren bij Art&Craft...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Je bent blijkbaar een Nikon-gebruiker...
      Ik zou zeggen een Tamron 70-200 zonder beeldstabilisatie (voor die prijs).
      Beter is een gestabiliseerde Tamron of Sigma 70-200, eventueel met een 1.4x teleconverter erbij. Maar zelfs tweedehands komt dat boven je budget uit.

Je kan Nikon lenzen wel huren bij Art&Craft...
      De tamron zonder stabilisatie zou ik niet aanraden aangezien deze jammerlijk genoeg heel trage AF heeft en dus niet aan te raden is voor sport... Als het geen slechte lichtomstandigheden zijn zou je kunnen opteren voor de 70-300 van Nikon of de 70-300 van Tamron ( met VC en USD) deze zijn respectievelijk 500 en 350 €... de nikon variant focust een tikje sneller, maar qua beeldkwaliteit is de tamron echt uitstekend voor die prijs.

Moest je je in de toekomst gaan toeleggen op sport zou ik meteen voor een 70-200 F2.8 opteren, en dan kan je de Sigma variant voor een €1000 op de kop tikken.
      Mvg,
      Gregory
      www.gvg-photo.com

Comment

Sorry, ik vergat te zeggen dat ik met een Nikon D5200 werk! Blijkbaar zijn de verschillen tussen de 2 heel klein, maar ik neig dan toch naar de 70-300 van Nikon.
        Be humble to see your mistakes, courageous to admit them, and wise enough to correct them

Comment

Voor sport is snelle en betrouwbare af belangrijk. Deze is net iets beter bij de Nikon variant. prijs/kwaliteit primeert de tamron
          Mvg,
          Gregory
          www.gvg-photo.com

Comment

Bedankt!
            Last edited by R0bert; 17 augustus 2015, 17:39.

Comment

Working...
            X