Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief (18-105) stuk - iemand idee van kostprijs herstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectief (18-105) stuk - iemand idee van kostprijs herstelling

Hallo iedereen

Ik ben in het bezit van een objectief 18-105. Ik heb m'n camera en objectieven 1 dag aan iemand uitgeleend en heb m'n ene objectief stuk teruggekregen. Ik veronderstel dat het verkeerd gelopen is bij het vastmaken van het objectief aan de camera want de 'schroeven zeg maar' zijn afgesleten. Als ik nu wel fotograferen hoor ik een klik en neemt hij het objectief niet meer...

Ik weet niet of dit helemaal duidelijk is maar ik heb geen idee hoe ik dit anders moet gaan uitleggen.

Het objectief valt niet meer onder garantie. Heeft iemand een idee van de kostprijs voor deze herstelling?

Re: Objectief (18-105) stuk - iemand idee van kostprijs herstelling

En nu maar gokken merk en type?? Maar waarschijnlijk is het heel simpel, prullenbak en er iets anders voor in de plaats kopen.

Comment

Kim,

Het is heel erg dat u dit overkomt - moraal van het verhaal - camera's uitlenen, hoe goed de man/vrouw in kwestie ook gekend is - bij mij is't antwoord radicaal - toch liever niet. Testen als ik er bij ben - da's veel minder een probleem.

Heeft u de contactjes al even gereinigd? Als het een lens met ingebouwde zoom-motor is kan 't hopelijk een vals contact zijn - is er verbuiging aan de mechanische onderdelen?
      Heeft u evt. kunnen testen met een andere lens of die wel nog correct werkt?

En zoals in2lapland schrijft - over welke bajonet gaat het hier (we hebben al door dat het een APS-C camera is, maar er bestaan nogal wat 18-105 lenzen) - interessant is ook de volledige specs van camera en lens door te geven.

Comment

Als het de nikon is die vaak als kitlens bijkomt: nieuw of 2de hands kopen. Herstellen gaat meteen te duur zijn in vgl met de prijs vd lens volgens mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Als ik iets uitleen, verwacht ik het goed terug en is de oplossing voor de ander.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Potje breken, potje betalen...
            Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Zoals ik het versta is de mount van de lens stuk.
              Twee redenen:
              1. verkeerd opgezet
              2. Camera met lens is gevallen.

Ik zou proberen om de mount zelf te vervangen!

MVG,

Frankyboy yang
              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

"De schroeven afgesleten" -> Hoe is dat mogelijk op 1 dag???? Ik krijg dat niet klaargespeeld op 30 jaar.

Anyway....
                Terug aanbieden aan de "lenende" partij en zeggen dat hij/zij het maar moet oplossen.
                Ik zou er ook niet mee gediend zijn.

Alternatief kan je een "vergoeding" bekomen in overleg en daarmee (mits opleg) een nieuwe of tweede hands kopen.

Herstellen zal waarschijnlijk toch het sop van de kool niet waard zijn tezij het een dure lens is zoals de sony F4.
                Voor de zekerheid best even vermelden wat het merk en type is van lens en camera dus hebben we er meer zicht op.

Alternatief kan de familiale tussenkomen als het een dure lens is maar dan nog zal de tegenpartij de franchise mogen ophoesten denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                  En nu maar gokken merk en type?? Maar waarschijnlijk is het heel simpel, prullenbak en er iets anders voor in de plaats kopen.
                  Merk was inderdaad handig geweest. Het gaat om een body Nikon D7000 met objectief Nikkor 18-105.

Verder bedankt voor de tips iedereen! Zoals ik al dacht zal het waarschijnlijk de moeite niet waard zijn om de lens te laten herstellen. Ik ben sowieso wel in onderhandeling met de persoon die het voorval heeft gehad om een oplossing te zoeken.

Comment

Een pittig gesprek of anders paar flinke knallen voor de kop gaan hierbij helpen.

Comment

Working...
                    X