Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoom?

Ik vertrek binnenkort naar Frankrijk met de auto.Daar zal ik meer tijd hebben om kiekjes te nemen van het landschap en dergelijke.
    Nu heb ik zelf een Nikkon D7000 met 35mm en een 50mm prime,18-50mm,2.8 tamron en een 50-150mm,2.8 sigma.
    Ik had gedacht om er een 18-250mm (18-270mm??) aan te schaffen om het gebruiksgemak (voor mijn vrouwke die ook graag kiekjes neemt).
    Is dit een goed idee?hebben jullie een ander voorstel?of zouden jullie foto's trekken met het bestaant arsenaal?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

Re: Zoom?

De beeldkwaliteit van eender welke "superzoom" (18-200 / 18-250 / 18-270...) is slechter dan die van de lenzen die je nu al hebt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De beeldkwaliteit van eender welke "superzoom" (18-200 / 18-250 / 18-270...) is slechter dan die van de lenzen die je nu al hebt.
      welke gebruik je het meest? zit je vaak met die telezoom op je toestel?
      Nikon Powah

Comment

Ik weet niet in hoe verre je vrouwtje vertrouwd is met (digitale) fotografie, maar omdat je de term "kiekjes" gebruikt denk ik dat dit redelijk beperkt zal zijn.
        Ik zou het misschien eens over een andere boeg willen smijten, wat als je in plaats van een extra lens te kopen nu eens een kleine point & shoot koopt, iets klein en handzaam wat ze in haar handtas kan steken. Dan heb je zelf ook iets wat je makkelijk kan meenemen als je geen zin hebt om met je dSLR rond te sleuren (it happens )
        Last edited by wutske; 1 augustus 2015, 15:57.
        Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
        Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
        Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

Comment

+1 alleen +1 kan dus niet.....
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik zal voor het meerendeel foto's trekken.Ik spreek over mijn vrouw dat het makkelijker zou zijn met superzoom ivp lenzen te wisselen.
            Maar dat is ook niet veel dat ze foto's zal nemen.
            Voor landschapsfotografie ,wat voor lenzen gebruik je dan?

Comment

Voor landschap ga je meestal in de breedte... enfin, ik toch, tenzij je echt details uit een landschap wil hebben, en da's het moment dat je een tele zou inschakelen. Je 35mm kun je nog met moeite breedhoek noemen (zeker op cropcamera), maar de 18-50 is zeker breed.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Op reis had ik mijn 17-50mm f2.8 lens en mijn 55-300mm telelens mee en de 17-50mm is bijna nooit van mijn camera geweest. Dit omdat ik vooral graag landschappen fotografeer.
                Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
                  ik zal voor het meerendeel foto's trekken.Ik spreek over mijn vrouw dat het makkelijker zou zijn met superzoom ivp lenzen te wisselen.
                  op reis: ik DSLR (Sony A700) met 16-80 en 70-300. Had jaren voor het gemaak een tamron 18-250...voor het gemak en daar is dan alles mee gezegd. Zie #2 van Black Bandit.
                  De grote tas met de rest gaat in de koffer, op stap de chestpak aan de rukzak met de 2 lensen, of in stad de Bgripholster.
                  Mijn echtgenote haar panasonic lumix TZ40. Is inderdaad soms handig.
                  landschapsfotografie (ik toch) de 16-80, en durf wel eens 2 overlappende foto's nemen en dan stitchen. Vanaf drie foto's begin je een smalle foto te hebben.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                    durf wel eens 2 overlappende foto's nemen en dan stitchen. Vanaf drie foto's begin je een smalle foto te hebben.
                    Camera verticaal houden dan krijg je een andere (vaak betere) verhouding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                      Camera verticaal houden dan krijg je een andere (vaak betere) verhouding.
                      is gekend maar toch bedankt!
                      Sony RX10 Mark IV
                      Guido

Comment

Ik heb dit toendertijd ook gekocht (sigma 18-250mm). Uiteindelijk hebben we nu een rx100 voor de vrouw en alledaags gebruik.

Comment

Ik kan wutske volgen. Lijkt mij een wijze raad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
                            Ik kan wutske volgen. Lijkt mij een wijze raad.
                            wat ik ook al aangaf
                            Sony RX10 Mark IV
                            Guido

Comment

Bedankt voor de reacties!

Comment

Working...
                              X