Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony FE 28mm f/2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony FE 28mm f/2

Hey, zoek al tijdje naar goed wide angle voor de a6000 en vraag me af hoe deze 28mm met fisheye converter zou presteren op APS-C

De Sony 16mm en 20mm presteren niet voldoende. De Sony 10-18 is dan weer duur in verhouding tot de prestaties. Met de 28mm zou mn 35mm overbodig worden en kan ik die vervangen door de 50mm. Dan heb ik 50mm, 28mm en 16mm (fisheye converter) primes tegen redelijk betaalbare prijzen.

Maar hoe presteert die fisheye op de a6000? Op APS-C is 16mm ook niet echt fish-eye te noemen, maar ga ik wel de vervorming hebben...

Any toughts?

Re: Sony FE 28mm f/2

Met de fisheye converter heb je op een aps-c camera vlees noch vis. Wel wat vervorming, maar niet wat je met een fisheye wilt hebben.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Met de fisheye converter heb je op een aps-c camera vlees noch vis. Wel wat vervorming, maar niet wat je met een fisheye wilt hebben.
      De bedoeling is een goede prime te hebben voor landschappen, geen fisheye. Echter met deze 28mm zou ik 2 in 1 hebben, goede prime voor binnenshuis en met converter 16mm voor landschappen. Wacht nog wel even af tot wanneer er meer gebruikersreviews online staan.

Comment

En wat denk je van 16-35 mm, ook wel geen fisheye maar wel wat vervorming tot 24mm

Comment

Veel te duur! Het zal in de nabije toekomst toch de SamYang 12mm worden

Comment

Working...
          X