Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowlight lens voor 7DII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lowlight lens voor 7DII

    Hey

    Ik ben op zoek naar een goede algemene lens voor bij lagere licht situaties, als indoor of concert, of dergelijke ... Ik ben ook zeker geen portretfotograaf maar een sporadische indoor foto kan natuurlijk wel.
    Het is niet de bedoeling om hier het aller-allerbeste in te hebben, maar een goede prijs kwaliteit, die goed is voor mijn 7DII.

    Het liefst had ik de Canon 24-70 L II gehad maar die is wel te duur voor hetgeen dat ik ze nodig heb. Nu was mijn oog gevallen op een Sigma 18-35 1.8, dewelke goede reviews heeft en betaalbaar(der) is ... De 1.8 geeft toch al enkele stops mer ruimte, waar de lengte ook wat meer speelruimte geeft tov een fixed lengte.

    Lijkt dit een goede keuze ? En is de 24-70 2.8 I toch ook nog een goede optie ?

    Bedankt voor de feedback,
    Phil

  • #2
    Re: Lowlight lens voor 7DII

    indoor en concert zijn al vlug 2 verschillende lenzen....
    indoor, bv s'avons in huis of op feestjes zal een 35mm of 50mm 1.8 of 1.4 (naargelang budget) echt presteren en tot zijn recht komen
    een 24-70 is eerder voor fullframe een ideaal bereik (indien je van plan bent naar fullframe te gaan een goede investering)
    een 17-50 of 17-55 f2.8 van canon, sigma of tamron (naargelang budget) is een ideale lichtsterke zoomlens voor op een crop-camera zoals je huidig toestel

    concert heb je nog minder licht en soms wat verder af, dus al vlug een 85mm 1.8 of misschien ook die 50mm 1.8 dan...
    op je crop camera 2.8 in echt donkere omstandigheden is dikwijls niet lichtsterk genoeg (mijn mening voor zowel indoor als concert)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Lowlight lens voor 7DII

      Mij lijkt in jouw geval een Canon 17-55 F/2.8 IS een ideale keuze, of bij een beperkter budget de Tamron 17-50 F/2.8.