Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Statiefgondel voor Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Statiefgondel voor Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Indertijd deze lens tweedehands gekocht zonder statiefgondel. Welk type past hierop? Het hoeft niet direct de Canon-uitvoering te zijn.
Hartelijk dank voor het reageren.
Het is inderdaad een type B(W). Ik heb een niet-Canon besteld bij cameratotaal.com voor 44,35 euro.
Dat is nog vrij duur, toch voor wat het echt waard is, het zal wel goedkoper zijn dan een originele (voor de 70-300 L IS heb ik er een veel goedkopere gevonden, maar die is ondertussen uitverkocht waar ik die heb gekocht).
Waarom heb je de originele er niet bij gekregen toen je die lens kocht?
Standaard is die bij de f2,8 versie altijd bijgeleverd, als je zo'n lens tweedehands koopt zonder die (heel dure) ring, dan hoop ik toch dat de prijs van die lens daardoor een stuk lager was dan de normale tweedehandsprijs voor een exemplaar dat wel compleet wordt geleverd.
Re: Statiefgondel voor Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Tja Bart, ik ging van de 70-200 f4 naar de 70-200 f2.8 II en heb er toen geen aandacht aan geschonken. Nu kon ik de statiegondel van de 300 f4 daar op gebruiken maar die heb ik verkocht (met gondel) en ging ik op zoek naar een goedkoop alternatief hiervoor voor de enkele keren dat ik deze ga gebruiken met langere belichtingstijden.
In die 44,35 euro zat een goede 7 euro verzendingskosten. Maar wat zag ik bij het openen van de doos? Twee identieke exemplaren! Dus als iemand op zoek is naar een type B (W), dan kan ik deze verkopen voor laat ik zeggen 25 euro......???
2 mogelijke oorzaken:
- de magazijnier is op zoek naar ander werk
- de magazijnier is het beu telkens enkele dagen later een tweede te moeten opsturen
Ik hoop dat reden 1 de ware is
Comment