Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3200 tele (zoom) lensen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D3200 tele (zoom) lensen?

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
    Remedie van denken is doemdenken, je moet 200% vertrouwen erin hebben dat jij met een 85mm objectief uit de voeten kunt om jouw beeld te creëren.

Ik kan je nu al vertellen dat dit objectief niet gaat passen voor de doeleinden waarvoor je deze wilt gaan inzetten. Maar ja wie ben ik ........
    Het is een vaak gebruikte portretlens. Maar voor de veelzijdigheid/flexibiliteit ben je voor reisfotografie beter af met een zoom.
    Wat "de kwaliteit evenaren" betreft: zoom is een compromis op prime beeldkwaliteit, enkel de toplenzen benaderen deze. Mijn 50mm is mijn scherpste lens volgens wat ik zelf vaststel, maar qua prijs denk ik de goedkoopste.

Comment

Tamron 70-300mm f4-5.6 is voor deze lens met nieuw prijs van 169€ een koopje. Ben er heel tevreden voor mijn gebruik ervan : sportfotografie. Plus heeft de lens nog een macro stand ook,mooi meegenomen. Enigste minpuntje is dat bij grauw weer en niet voldoende verlichte plaatsen de sluitertijden toch wat trager zullen zijn.(tis dan ook f4-5.6). Maar voor die prijs kon ik ze niet laten liggen.
      nikon D5000, 18 - 55 mm, 55 - 200mm, 105 mm macro and some lights

Comment

Bekijk eens of je geen sigma 50-150 F2.8 2de hands kan vinden.

Comment

Al eens naar de Samyang 85 1.4 gekeken ? Is MF, maar ergens rond de 325 euro denk ik.
          J.
          Fuji x 100 f

Comment

Ik heb ernaar gekeken, ziet er zeer veelbelovend uit voor die prijs.
            Alleen is de MF denk ik niet zo geschikt, zeker niet voor bewegende objecten.
            Indien ik voor een portret lens ga, zou ik denk ik toch eerder de nikon 85mm 1.8g nemen. Kost 50€ duurder dan de sigma.
            Die extra stop die je wint met de samyang zal het denk ik niet maken.
            Fujifilm X-T1 + XF 23 F2 WR + Takumar Auto 55 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
              Al eens naar de Samyang 85 1.4 gekeken ? Is MF, maar ergens rond de 325 euro denk ik.
              J.
              met een camera met zo'n kleine viewfinder zou ik weg blijven van manuele lenzen, zelfs meet het hulp puntje is het niet evident om je scherpte te gaan inschatten. ik heb een aantal manuele lenzen waarmee ik met plezier werk op mijn analoog toestel en mijn D700 maar op de D90 vind ik het stukken moeilijker. Enkel voor breedhoek vind ik het echt werkbaar.

Comment

Ik heb uiteindelijk de 85mm 1.8g gekocht.
                Zal deze de volgende dagen testen... Ik verwacht alleen maar positieve dingen
                Fujifilm X-T1 + XF 23 F2 WR + Takumar Auto 55 1.8

Comment

Working...
                X