Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3200 tele (zoom) lensen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3200 tele (zoom) lensen?

Dag Allemaal,

Ik ben aan het zoeken naar een betaalbare tele lens.
    Mijn voorkeur gaat naar prime lenzen (bv 85mm 1.8g) maar indien de zoomlenzen de kwaliteit kunnen evenaren zou dat ook goed zijn.

Ik heb een nikon d3200.

Mvg
    Fujifilm X-T1 + XF 23 F2 WR + Takumar Auto 55 1.8

Re: Nikon D3200 tele (zoom) lensen?

Vertel eens wat je er mee wilt gaan vastleggen......... op deze manier kunnen we de hele bak aan "zoom" objectieven uit de kast trekken...

En betaalbaar is ook een heel breed relatief begrip.

Comment

Laten we zeggen dat betaalbaar tussen 300-500 nieuwprijs. Waarschijnlijk zal ik die dan tweedehands zoeken.

Ik zou de lens vooral gebruiken op reis en citytrips, om gebouwen, monumenten, mensen, ... vanop afstand te trekken.

I weet dat er enorm veel lenzen beschikbaar zijn, maar mijn voorkeur gaat vooraal naar prime lenzen.

Ik heb mijn kitlens 18-55 verkocht en heb voor te beginnen een 35mm 1.8 gekocht (alround lens).
      Misschien dat de 85mm 1.8 dan de perfecte aanvulling is? maar misschien net niet télé genoeg, hoewel dit op DX overeenkomt met 125mm ong...

Comment

Vergeet de crop factor, 85mm blijft 85mm!! Het heeft totaal geen zin om telkens weer stil te staan met in welke verhouding het staat tot een full frame!!

Feitelijk zal je op zoek moeten gaan naar een 17-50mm / 24-70mm en dan nog iets in de trant van 70-200mm

voorkeur gaat vooral naar prime lenzen
        het zal wel, maar een mix van, lijkt mij veel interessanter, mede gezien wat je wilt

Comment

wat bedoel je met 85 blijft 85?

Wat is de kwaliteit van die zoomlenzen? een 70-200mm is toch een vrij dure lens als ik me niet vergis?

BTW, het stoort me niet om te zoomen met mijn benen...

Comment

De 70-200mm bestaat in een f4 versie ook, die is wel goedkoper. Bestaan ook alternatieven (sigma bv) die indien voor jou gebruik weinig nadelen gaan geven. De originele is wel sneller in focus en overall geeft het een betere beeldkwaliteit (sigma is naar de hoeken toe minder), maarja de prijs is ook 'mooier'.

Naar 300-500mm gaan is wel voor rond te wandelen een mooie oefening gewichtsheffen...

EDIT1: in dat bereik denk ik aan een sigma of tamron 150-600mm, maar om daarmee rond te lopen... Lijkt mij eerder iets voor op statief.

EDIT 2: Kijk ook es naar een 70-300mm, ik hoor veel positief over deze lens (hou wel rekening, die grote zoommogelijkheid is altijd een compromis).
            Last edited by Stefan_C; 26 juni 2015, 11:45.

Comment

200mm maximum zoombereik is meer dan genoeg voor mij denk ik.
              wat is er van kwalitatieve en snelle lenzen tussen 50 & 200mm beschikbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael.hossain Bekijk bericht
                200mm maximum zoombereik is meer dan genoeg voor mij denk ik.
                wat is er van kwalitatieve en snelle lenzen tussen 50 & 200mm beschikbaar
                Dan toch maar es kijken naar die sigma 70-200mm f/2.8, tamron 70-200mm f/2.8 of de nikon 70-200mm f/4?

EDIT: voor op de D3200: sluit mss die 70-300mm ook niet uit.
                Last edited by Stefan_C; 26 juni 2015, 12:02.

Comment

die 70-200 f2.8 is een superdure lens, way over budget...
                  Het zal wss een minder lichsterke lens worden dan maar

Comment

wat bedoel je met 85 blijft 85?
                    85mm is en blijft 85mm, het kan niet uitgroeien tot meer dan de gegeven mm's.

Wat is de kwaliteit van die zoomlenzen?
                    gelijkwaardig voor jouw doeleinden, je ziet het hoogstwaarschijnlijk alleen als je de achterkant van de pixel gaat bekijken

Benewagen
                    fijn, en als je dan net geen kant op kan, dan ............. en kan een zoom uitkomst bieden.

Het motto in veel gevallen is dat je nu beter al in het gewenste kan investeren dan dat je dat meerdere malen zal moeten doen... kwestie van aan het einde geld over houden..........

Comment

inderdaad meteen correct investeren is een goed motto die ik ken, maar je moet dan wel zien dat je er genoeg geld in kan steken.
                      Momenteel is dat niet echt het geval.

Dus ik zal concreter zijn, ik zoek een télé lens voor een budget van 250 - 300€ tweedehands (of nieuw) van goede kwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door michael.hossain Bekijk bericht
                        250 - 300€ tweedehands (of nieuw) van goede kwaliteit.
                        Dat is echt heeeel krap. Zal voor dat bereik tweedehands worden, en dan nog zal het nemen wat je vindt worden.

Comment

Ik kan niets anders schrijven dan dat je op de eerste rij wilt zitten met z'n budget, daar kan je alleen de tweede hands markt mee op met het grootste risico dat je iets in handen verkrijgt wat niet voldoet.

Advies: lekker doorsparen tot dat je wel het geld bijeen hebt om het gewenste aan te schaffen...

En anders kom je toch bij die objectieven uit, welke je volgens mij al afgewezen hebt ;-) ???
                          18-55mm
                          55-250mm

Comment

ik ga proberen denk ik de 85mm 1.8 te vinden. Die kost maar 499€ nieuw, dus tweehands zal dat wel meevallen.
                            Goede, snelle en scherpe lens heb ik gehoord.

Comment

Remedie van denken is doemdenken, je moet 200% vertrouwen erin hebben dat jij met een 85mm objectief uit de voeten kunt om jouw beeld te creëren.

Ik kan je nu al vertellen dat dit objectief niet gaat passen voor de doeleinden waarvoor je deze wilt gaan inzetten. Maar ja wie ben ik ........

Comment

Working...
                              X